kackerlackor och musjävlar.

Tjena! Ja, den där kvällen på Circa i Eastwood blev väl inte riktigt vad vi hade tänkt oss. Vi tog först en drink i Eastwood och den första personen jag ser är Kino och undrade vad han gjorde i mitt område. Men jag tror han stack när han såg mig! Haha. Sen gick vi in på Circa. Rosa skulle namedroppa lite snyggt i entrén så vi kunde komma in gratis "we're here with the dj...", vakten svarar: "which dj?". Jag fick klappa henne lite lätt på axeln och säga "hrrmm... MC Bounce...". Men vi kom in med hjälp av det! Väl inne upptäckte vi att det tydligen var ett ställe för pygméer. No joke. Alla var under 1.50 och jag och Rosa hade högklackat. Vi banade väg fram till scenen, kommer dit och får tummen upp från MC'n. Vi blev lite halvsura och vände igen, blir indragna i VIP-sektionen av en vakt, dricker vår öl och drar sen därifrån. Världens tråkigaste ställe, och vi fick inte ens cred av vår vän Bounce. Bu. Istället drog vi till Icon som tydligen är värsta innestället här. Och tydligen så är det mina kompisar som äger det. Trish har försökt bjuda med mig dit sen början av november, men det har helt enkelt inte blivit av än. Men nu äntligen! Så jag fick träffa allihopa, har inte sett dem på tre år. Det var så kul :) Fick även Reujens nummer som jag inte har träffat sen jag kom tillbaka. Och vi sitter faktiskt och sms:ar just nu om var, hur och när vi ska träffas. Mycket spännande! Okej, fick precis ett nytt sms, och det visar sig att han också bor här, I ACROPOLIS VILLAGE!!! Helt sjukt!!! Haha! På söndagen gick jag på date med Bernard. Jättesöt och trevlig kille. Efter några öl ville jag dansa, så han, jag och Rosa drog till Guilly's för att möta upp Migs och Ivan. Dessvärre var MC'n där och helt plötsligt började han bry sig igen. "Angelica, I've missed you. Where did you go last night? Can I stay over at your place this night? Who's that guy with you? Can you come here and give me my kiss?". Ja, han slutade inte helt enkelt och han sa bara såna saker för att jag hade en annan kille med mig. Och det slutade med att Bernard åkte hem. Jag fattar inte. Killar i detta landet alltså. De vill alla ha vad de inte kan få. Igår var jag på jobb igen. Gjorde färdigt mitt CV. Kändes rätt skönt. Ska skicka det till Jay sen så att han kan ge det till sin kontakt på World Development Bank här i Manila. Hade inte varit helt fel att sommarjobba där :) På kvällen la jag mig tidigt, men gick upp ett på natten och tog några öl med Jay utanför min village. Idag har jag varit på jobb igen. Skrev färdigt min internship report, och skickade in den. Sen frågade jag Wilnor om han skulle kunna tänka sig att skriva ett recommendation letter till mig, eftersom jag behöver det till min Masteransökan i Asian Studies. Lyckligtvis ville han så gärna göra det! Så himla snällt :) Egentligen skulle Ephraim komma över ikväll och hänga lite eftersom det är sista chansen vi har att ses innan jag åker hem. Men något kom emellan så han kunde inte komma. Tråkigt, hade jag vetat tidigare hade jag försökt se om någon annan hade lust att ses. Men iofs verkar det ju som att jag kanske ska träffa Reujen ikväll. Hade varit sjukt kul! Ha det bra alla, om en vecka sitter jag hos Carro med Billy och Johanna och dricker vin och käkar pizza nu. Liiiide gött eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0