En vecka kvar...

Tiden bara springer iväg, kanske också för att jag har varit sjukt upptagen den senaste veckan. Alla vill ju hinna ses nu så det blir att man går ut varje kväll. En vecka kvar. Unbelievable.

Vi kunde aldrig gå till min kompis show förra lördagen eftersom vi inte hittade någon barnvakt. Men på söndagen var vår hushållerska återigen tillbaka. Min gay-kompis Normz ringde och frågade om jag ville hänga med honom och hans kompisar ut. Så jag åkte till SM North, som är ett mall, och mötte upp med dem där. Vi drog till en bar som är på taket av mallet där vi drack och dansade i några timmar. Alla hans kompisar var killar som gillar andra killar, och två av dem var cross dressers, alltså såg ut som tjejer. De var alla heeelt galna och det var så sjukt kul att kolla på dem när de dansade. Därefter bestämde jag, Normz och Vladis oss för att dra till Guilly's. Vi blev så besvikna när vi kom dit och stället var stängt! BU! Vi klampade upp till Pier One istället, shottade och drack några drinkar. Men eftersom vi ville dansa bytade vi venue rätt snabbt. Drog bort till Metrowalk och Decades där jag fick ett väldigt varmt välkomnande av alla vakterna. "M'am, where have you been? We have been missing you!!". Så gulligt. Efter lite dansande där blev vi uttråkade och sprang bort till Mugan istället eftersom mina kompisar skulle vara där. Vi satte oss i baren och bandet som spelar började kalla på mig. "Angelica, we've never seen you here before. But we are so happy that you're here! Everybody, say hi to ANGELICA!!". Man kan inte gå någonstans längre, blir igenkänd överallt. Haha! Jag berättade för mina kompisar om en hemskt shot som jag hade fått på Mugen veckan innan. De trodde inte på mig så jag bad bartendern, som jag också känner, att fixa en till dem. Det blev slutet på kvällen... Alla fick åka hem. Men kul hade vi!

På måndagen skulle jag på date, men kände inte riktigt för det så jag bestämde mig för att stanna hemma. Men då messade Angelo och frågade om jag ville följa med till Dendens födelsedagsfirande. Så jag slängde på en klänning och en halvtimme senare kom han och hämtade mig. Vi började lugnt med japansk mat, jazz-musik och lite dricka. När alla började bli på lyset åkte vi bort till Greenbelt. Men baren var nästan tom, så vi drog till ett annat ställe. Det såg sjukt sjaskigt ut utanför, men när vi kom in var det så häftigt; det var en beer-pong bar!! Så överallt stod det en massa bord och folk spelade mot varandra. Jag har aldrig gjort det innan, men Angelo tvingade mig att spela med honom. Vi förlorade. Och det var definitivt mitt fel, satte inte en enda boll! Haha, men det var riktigt skoj ändå.

I tisdags tog jag det rätt lugnt hela dagen. På kvällen messade min nya bekantskap Paco och frågade vad jag gjorde. Han äger en persisk restaurang typ tio minuters bilfärd från där jag bor. Han ville att jag skulle med hem till hans kompisar och lira poker. Jag kände inte alls för det och tackade vänligt nej. Då frågade han om jag ville komma till hans restaurang och käka kebab istället. Och såklart ville jag det!! Så han kom och hämtade mig i sin gigantiska bil och körde mig dit. Där blev jag presenterad för alla hans vänner och familj. Vi käkade, drack san mig lights och sen kom Rosa förbi. Vi tre, plus en kille (man) till vid namn Alex drog till Metrowalk lite senare och bara hade det gott. Vi var hemma framåt fyra och fick en riktigt god natts sömn.

På onsdagen hade jag och Rosa redan planerat att dra till Off the Grill och sen Guilly's. På Off the Grill blev vi välkomnade med samma entusiasm som vanligt. Pow, som är ledsångaren i bandet, ger oss alltid personliga hälsningar. Efter deras första set sa vi till Pow att vi var tvugna att sticka eftersom vi skulle till Guilly's men bad bandet att komma när de var färdiga. Då skriker hon ut i micken att vi inte kan lämna förrän efter deras andra sång. Och den andra sången kommer och det är min favvolåt "stuttering"! Jag och Rosa flög upp ur stolarna och dansade som galningar och Pow kom och ställde sig på en stol med micken i handen och dansade med oss. Det var så himla kul! Sen gick vi bort till Guilly's. Det var helt fullt, alla borden var upptagna, men jag knackade en servitör på axeln och frågade om de hade lediga bord. Tog tre sekunder sen hade de trollat fram ett tomt bord. Vi ställer oss vid bordet, började dansa så smått när plötsligt en och en halv liter tequila flaska ställdes mitt på bordet. Vi tittade upp och båda bara stirrade när vi inser att det är Migs som har ställt den där. Grejen är att Rosa typ har semi-dejtat honom. Och när vi var på Off the Grill tidigare så messade han och frågade var vi var. Vi messade tillbaka och sa att vi var i Malate, det är en timme bort så vi tänkte att då skulle han inte försöka komma dit och umgås med oss. Grejen var bara, att tydligen satt han bakom oss på Off the Grill. OUPS! Vi tog några shotar tequila, drack våra öl och sen lämnade vi stället. Vi stack bort till Pier One och Pow och resten av bandet kom dit och mötte upp oss. Sen stack vi alla hem till oss där vi beställde öl från en budfirma... klockan fem på morgonen. Vi satte på en film och jag somnade innan första meningen var sagd.

Jag sov som en stock fram till 10.40 när jag vaknar till och inser att jag har försovit mig. Slänger på mig kläder, sticker till kontoret och sitter i ett möte fram till 17.10. Fy fan vad tråkigt det var. Åkte hem, duschade, gjorde mig iordning och sen kom Migs och hämtade oss vid tio-tiden. Drog återigen till Guilly's där vi dansade och drack tequila. Inget speciellt hände under kvällen och vi åkte hem vid fyra-tiden, fixade McDelivery och sen slocknade vi.

Igår var jag ledig från kontoret igen så jag sov typ hela dagen. När jag vaknade hade Rosa precis beställt pizza så efter några slices latade vi oss bara i soffan resten av dagen. På kvällen hade jag lovat Lance och Marco att vi skulle komma förbi deras show på technowave. Det gjorde vi, men det var rätt tråkigt där, bara en massa gamlingar så efter deras set stack vi igen. Lance följde oss bort till Guilly's där vi sen dansade som galningar. Det var min kompis som var MC så när jag gick in skrek han i micken "Angelica!! Where you at? Why are you here? You better come give me a kiss". Jag och Rosa började asgarva. Men vi blev inbjudna på VIP-avdelningen och stod uppe på scenen och dansade med MC'n typ hela kvällen. Vid tre messade Paco och undrade vad vi hade för oss. Han sa till oss att komma till Republiq. Det är det stället som är typ mest exklusivt här. Alla som är något går dit. Jaja, tänkte vi, det är inte varje dag vi blir inbjudna till att dra dit. Så vi satte oss i taxin och åkte iväg. Paco kom ut och hämtade oss och vi blev insläppta framför hela kön utan att behöva betala inträde eller visa leg. Det är bannemä bra med kontakter. Blev bjudna på allt därinne och hade faktiskt skitkul. Kvällen slutade sju imorse, men det var en riktigt bra kväll.

Ikväll blir det lite lugnare. Bort till Circa i Eastwood för några drinkar och sen möta upp Tricia på Icon. På söndag ska jag på date med Bernard som Jay och Ton ville att jag skulle träffa. Mycket spännande.

... Även om jag har väldigt kul nu så är det tur att livet inte alltid ser ut såhär. Det hade ju aldrig gått. Nästa vecka blir dock lugnare då folk ska komma hem till mig istället för att vi ska gå ut. Men usch vad jag kommer sakna Filippinerna. Back to reality. Ingen mer VIP-treatment. Jisses vad bortskämd man är...

Kommentarer
Postat av: jessica

jisses du har verkligen fullt upp du. Det låter otroligt kul! Skönt att du hänger med MC's tycker jag. I'm goin' home like a chicken, sleepin' like a frog. Så det så.

2011-01-11 @ 11:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0