Dag 1: Who Am I?

Haha, det är svårt att berätta om sig själv, men ändå känner man ju sig själv bäst. För att förklara vem jag är så antar jag att det är rätt säkert att säga att jag är lite galen. Jag har myror i brallorna, och vill vara på resande fot hela tiden. Men samtidigt så uppskattar jag "hemma-livet" också. Att ligga en hel dag framför tv'n i pyjamas under täcket är definitivt en favorit. Just nu bor jag på Filippinerna. Jag har gjort min praktiktermin på Amnesty International här och jag har älskat varje sekund. Första delen av året bodde jag i Thailand där jag gjorde en utbytestermin på Thammasat University. Asien är min definitiva favorit-världsdel. Jag kan absolut se mig själv baserad här i framtiden. Speciellt på Filippinerna. Jag är en väldigt glad människa och försöker alltid omge mig med människor som har positiv energi. För mycket negativt klarar jag inte av, det drar bara ner mig i fördärvet. Jag partajar rätt mycket, älskar att gå ut och dansa. Jag menar, jag kan ju inte dansa, men jag har roligt! Min kompis Jonathan säger ofta att "crazyness follows you". Med det menar han att jag alltid hamnar i de konstigaste situationerna. Konstiga, men roliga. Sen vill jag säga att jag är lyckligt lottad också. Jag har de finaste vännerna. Den bästa familjen. Och det roligaste livet. Jag försöker se varje dag som en ny möjlighet att bara njuta. Och det gör jag. Jag är en sann livsnjutare.

Lite om mig. Jag vet inte om mina vänner håller med eller inte, men det är såhär jag tror att jag är. Holla om ni har invändningar :)





Jag träffade aldrig Reujen igår. Jag gick bort till Burbys istället och drack några öl med Ton, Jay och en ny bekantskap vid namn Mackie (sjukt snygg). Men så imorse när jag vaknade upptäckte jag att jag var out of load så jag slängde på mig några gamla trasor och började traska bort mot affären. En vit bil med tintade rutor kör förbi, stannar, lägger i backen och kommer tillbaka. Fönstret rullas ner och vem sitter där om inte Reujen? Så jag hoppade in i bilen och vi körde upp till White Plains och drack en kopp kaffe. Han har tydligen slutat sjunga. Han fullföljde sin Asien och USA-tour och sen la han av. Istället köpte han ett jättestort gummiplantage i Palawan, plus att han äger två andra företag. Han har visst fått en son också, två år nu. Var riktigt kul att se honom igen. Mycket har hänt sen sist :)

Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer. Ton sa i söndags att han ville ta med mig ut, men nu måste han tydligen jobba. Mackie, den nya bekantskapen frågade mig igår om jag ville göra något ikväll. Men jag anar att det kommer bli rätt sent för jag tror han måste jobba lite först. Han är någon form av manager eller nåt på IBM. Och nu precis frågade Lance bror om jag ville gå ut med honom ikväll, inte på en date, utan som två kompisar. Men jag känner inte honom riktigt så jag vetetusan. Haha! Vi får se :) Jag återkommer med nästa ämne imorgon så då blir det en update på detta också. Hehe!

Ha en trevlig onsdagskväll alla!



Jag och Rosa på Guilly's :)



Paco och jag. Hehehe!



Jag och Rosa på Guilly's. Ja, vi gillar det stället.



Rosa, Jay, Bernard, jag och Ton på Decades :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0