Karaoke och cocktails med militären.

Hej, hej, hallå!

Fredagen hos militären blev väldigt lyckad. På förmiddagen hade vi några föreläsningar och på eftermiddagen vår workshop. När workshopen var avslutad och resultatet presenterat flög det in cocktails från alla håll och kanter. Plötsligt blev vårt bord (det var jag, Sophia, Lucy och Joan) det nya tillhållet. Alla kom och satte sig hos oss, så vi fick slå ihop borden och göra långbord. Jag har nog aldrig känt mig så exklusiv och uppskattad som jag gjorde där. Efter ett antal glas vin, några cocktails och en massa karaoke på scenen bestämde vi oss för att åka hemåt eftersom vi skulle till 19 20 på kvällen. Den högst uppsatta generalen klappade med händerna, och sen hade vi skjuts hem. Riktigt härligt! Kvällen på 19 20 blev riktigt bra, jag tog med mig Rosa och sen mötte vi upp med resten av Amnesty-folket. När vi blev trötta på att dricka billig öl tog vi en taxi bort till Metrowalk där vi mötte upp med Rosas vän Alexis (som jag tycker påminner om Usher). Efter några timmars dansande på Decades kom Jay och hämtade oss. Det blev en sväng inom Donken på väg hem och sen bums i säng.

På lördagen kom Sophia hem till mig vid tre-tiden. Vi gick bort till Easwood där det blev italiensk mat och sen en massa shopping i ett av de underbara malls'en. Köpte bland annat två väskor, riktigt snygga! Och fast man går i fina affärer så är det billigt. Me love! Eller ja, det är ju dyrt för att vara här, men billigt om man jämför med Sverige. Sedan stack vi bort till Shopwise då jag behövde handla mat till de kommande två veckorna. Det måste vara en sjukt dyr mataffär alltså, för jag spenderar alltid sjukt mycket pengar där. Men men... Köpte också en fin hylla till mitt rum, så nu har jag nästan dekorerat färdigt mitt rum. Nu behöver jag bara en skohylla också till mina tusen skor. Så, mamma och pappa! Kan ni komma hit med en tom resväska? Haha, jag tror jag kommer ha mer grejor att ta hem härifrån än jag hade i Bangkok!

På söndagen kom mina kollegor och hämtade mig vid motorvägen kvart över sex på morgonen. Vi åkte upp (ner?) till Tagaytay där vi skulle ha ett bås under dagen. Det var ett "dental and medical mission", vilket innebar att alla fattiga människor kunde komma dit och få gratis tandläkar- och läkarhjälp. Jag tyckte det var lite hemskt dock eftersom människor satt där i ett tält och fick sina tänder utdragna. Jag höll på att kräka... Under tiden höll vi låda för barnen. Vi lekte lekar, visade en film om mänskliga rättigheter och så vidare. När vår lilla workshop var färdig, packade vi in oss i minibussen igen. Sedan blev jag och Sophia avsläppta vid Hawaiian Barbecue (avundsjuk, billy?) där vi avnjöt en helt fantastisk lunch. Jag åt så mycket att jag inte behövde äta mer på resten av dagen! När vi var färdiga kom minibussen och hämtade oss igen. Därpå åkte vi inom ett plantage så jag kunde köpa blommor till mitt rum, innan vi åkte hela vägen tillbaka till Manila. På kvällen gick jag och Rosa över till Eastwood där vi drack ett par drinkar. Vi skulle egentligen möta upp Alexis (han skickade ett sms till mig på morgonen och undrade om han kunde komma och hämta mig för han ville ta med mig på en motorcykeltur ut ur stan), men vi mötte dessvärre aldrig upp med honom. Kvart över tio var Rosa full som en kastrull så jag tog med henne hem igen, och sen blev det bingen.

Igår mådde jag bajs. Vaknade med feber, halsont, rinnande näsa och jag gick runt och nyste hela dagen. Det hela började redan på söndagen, men jag trodde bara det var en liten förkylning. Låg på min luftmadrass hela dagen och kollade på idol och drack gatorade. På kvällen messade Alexis och frågade om jag vill komma över till Eastwood och dricka några öl. Jag blev så sur för att jag var sjuk! Men det hjälpte visst att ligga ner en hel dag för idag mår jag mycket bättre! Åkte in till kontoret, och sitter fortfarande här. Har dock inte varit särskilt produktiv idag. Om en timme kommer det två poliser inom narkotikaroteln och hämtar mig och Sophia. Ingen fara, vi har inte tagit några droger, vi ska bara på dubbel-date. Det ska bli spännande.

I veckan händer det nog inget speciellt. Ska vara på kontoret varje dag. På lördag ska jag och Rosa ha en liten förfest, vilket ska bli jättekul för jag har bjudit in en Svensk tjej vid namn Sara. Hon jobbar som volontär härnere och fick mitt nummer av Lucy's flickvän Joyce. Så vi bestämde oss för att partaja lite på lördag och sen ska hon sova över. Kommer kännas konstigt att prata svenska igen, det gör man inte så ofta härnere. Bara när mamma ringer eller när jag får en knäpp och tror att Rosa eller Sophia kan prata svenska. Jag kommer komma hem och bryta på Amerikanska. Ungefär som Victoria Silvstedt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0