Full rulle!

Hallå i stugorna!

Jag vet att jag är fullständigt urusel på att skriva i bloggen, men tro mig, jag hinner knappt ens sova härnere! I fredags var jag som sagt på immigrationsverket i ottan eftersom den dumma tanten i immigrationsluckan på flygplatsen inte gav mig mina 59 dagar som jag hade visum på. Det var inte helt lätt att få de 59 dagarna på immigrationsverket heller, utan de ville att jag skulle betala för att förlänga mitt visum. Men det köpte inte jag och började ifrågasätta varför man skulle ha ett visum på 59 dagar om man ändå bara kan få 21 dagar vid ankomst till landet. Tillslut blev de trötta på mig och skickade iväg mig för att "file a complaint". Sagt och gjort. Tillslut stod jag där med mina 59 dagar med en immigration officer som kallade mig för sweet angel, utan att betala en spänn. Det gäller att stå på sig, även om man bör göra det med ett stort leende och lite puppy eyes.

Därefter åkte vi in till Makati där vi skulle på möte med Thailands ambassadör. Mycket intressant. Det är spännande med all inside information man får. Haha! Efter mötet tog vi en taxi tillbaka till kontoret där det blev lite skitsnack innan min chef Oscar kom med det briljanta förslaget att vi skulle dricka öl. Vi åkte dock först till sjukhuset där Sophia (praktikanten från Tyskland) var inlagd på grund av en hemsk matförgiftning. Vi snick-snackade ett tag och tog sen en jeepney till Cubao där det blev mat och öl. Jag är van vid att folk tittar både en och två gånger när man kommer gående, men jag har aldrig förr varit med om att en hel lokal tystnat när jag har kommit in. Men det var precis vad som hände där. Inte särskilt vana vid turister nej... Haha! Vi var sju personer som drack och åt, och vi snackar iaf minst 4-5 öl var, och slutnotan blev på strax under 1000 pesos (185 kronor). Jag bestämde mig för att vara generös och ta hela notan själv! Haha, 185 spänn. Helt galet billigt. Jag älskade det stället. Billigt och bra musik! Dock fick jag mig en utskällning av Jay när jag berättade att jag hade varit där. Hmm... Inte så populärt i de övre kretsarna. Men whatever, jag hade skitkul!!

På lördagen var jag och Rosa bjudna på en födelsedagsfest i Makati. Jay och Rocky kom och hämtade oss och sen festade vi där till klockan tre ungefär. Då var hela kvartetten hungriga, så vi körde till ett Libanesiskt hak och käkade lite hummus och kött. Sen behövde vi bara utbyta några snabba blickar innan vi bestämde oss för att gå in på nattklubben som låg vägg i vägg. Jisses vilken kväll! Och det bästa av allt: pengarna i min plånbok förblev orörda.

På söndagen sov vi rätt länge och bestämde oss sedan för att åka till SM North för att sätta sprätt på lite cash. Tre timmar senare och fyra par skor rikare kom jag hem och kände genast att bingen kallade.

I måndags var det dags för ett möte igen. Det var ett forum med PCICC (Philippine Coalition for the International Criminal Court). Jag var fortfarande skittrött och halvsov under i stort sätt hela mötet, fram tills folk började klappa och dunka i bordet. En ny konstitution hade blivit grundad! På kvällen var det Rosas jobbfest. Hon hade bjudit in alla som rapporterar till henne (ca. 400 personer) på fest på en nattklubb precis där vi bor. Jag, hon och hennes chef blev placerade vid ett V.I.P-bord med en personlig uppassare och med utsikt över hela nattklubben. Och vilken kväll det blev sen! Jag hade planerat att sticka hem vid elva eftersom jag skulle jobba nästa dag. Men eftersom det blev en massa roliga uppträden och en massa dans (jag blev till och med uppkallad på scenen inför allihopa för att köra lite danssteg... haha) slutade kvällen inte förrän närmre tre. Jay tvingade någon kille att köra mig hem och det var ju snällt. Stackars kille dock. Haha!

Tisdagen var rätt seg. Var på kontoret hela dagen och mådde precis som jag förtjänade. Onsdagen fortsatte i samma anda. Var på kontoret hela dagen. Efter jobb drog dock jag och Sophia till Trinoma mall där jag hade fått info om att en Tomatoaffär (min bästa affär här) skulle finnas. När vi äntligen hittade dit plockade jag på mig kläder för 3,500 pesos - och det var riktigt mycket kläder!! För att fira våra nya klädinköp gick vi till frissan och klippte oss. Inte helt dåligt alltså, man fick till och med rygg och nackmassage när man väntade. Jag älskar vardagslyx!

Idag började jag dagen med att åka till UP (University of the Philippines) dit jag, Sophia och Lucy hade blivit inbjudna att medverka på en föreläsning om "Comfort Women". Väldigt intressant! Vi blev sedan introducerade för en elev som sysslade med Human Rights och som ville bjuda in oss på några event. Den här praktiken är seriöst kontakt-knytande. Jag älskar det verkligen! Efter en snabb lunch begav vi oss tillbaka till kontoret och spenderade resten av dagen där. Nu är jag hemma igen och spenderar kvällen med att titta på film och njuter av att jag är ledig imorgon!

Planen för imorgon är att Sophia ska komma hit, så ska vi dra till poolen. Sen blir det lite sparkling wine här på vår patio och eventuellt middag i Eastwood. På lördag ska vi förhoppningsvis har en riktig tjejdag. Jag, Sophia och Rosa. Vi har tänkt att börja dagen med att sticka bort till vårt Spa över gatan där vi vill ha massage och bli riktigt omhändertagna. Sen åka iväg åka få mani och pedi. Därefter åka till frissan där vi ska få håret och sminket fixat. Sen ska vi åka tillbaka hit, dricka cosmopolitans, kolla på sex and the city och ladda för en riktigt härlig kväll ute. Förhoppningsvis går våra planer igenom. Hade varit så kuuuul! :)

Avslutningsvis så måste jag bara berätta att folk överallt säger att jag är lik en känd Filipina som heter Angelica Panganiban. Så när folk frågar vad jag heter och jag säger Angelica så tror dem att jag skojar. Här är ett foto på henne:





Kan ni se likheten? Jag kan det dock inte, men jag tar det absolut som en komplimang. Den här tjejen är ju svinhet! Annars brukar jag få höra att jag är lik en massa andra kändisar; såsom Lindsay Lohan och Drew Barrymore. Hmmm? Men Angelica Panganiban får jag höra minst tre-fyra gånger om dagen. Helt sjukt!

Well, nu är det dags för mig att kolla på min sista film för kvällen. Måste ju vara utvilad tills imorgon när man ska spendera hela dagen vid poolen (ha ha ha). Vad ska ni göra imorgon? :)

Mängder med kramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: johanna

faktiskt lite lik! men du är sötare såklart :)

2010-09-09 @ 15:53:31
URL: http://emeliejohannaa.blogg.se/
Postat av: jessica

aja en viss likhet är där allt, fast du e ju snyggare! hoppas att allt e bra med dej! själv är det kanonbra.börjar närma sej nu. alltså vår lilla myssemme! familjen hälsar!! puss puss

2010-09-09 @ 19:06:20
Postat av: frugan

haha, sjukt! hon ser ju lite sur ut men slår hon på ett flin så tror jag att ni är rikitgt lika! Du verkar har det underbart där borta, jag hade i och för sig inte trott nåt annat heller :) Jag känner en stark lust att släppa allt jag styr med och ta första bästa flyg till filli! puss

2010-09-10 @ 07:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0