En hel månad!

Nu har jag redan varit på Filippinerna i en månad! Det är helt sjukt vad tiden går fort. Nu är det ju förvisso så att jag är väldigt upptagen också, det känns fortfarande inte som att jag har hunnit sitta ner, tagit ett djupt andetag och fått supa in att jag faktiskt är här igen. På Filippinerna. Mitt älskade Filippinerna.

 

Senast jag skrev var efter den mycket händelserika fredagen, och dagarna som har följt har väl inte direkt varit mindre händelserika. På lördagen satt jag och Rosa här hemma, snackade skit och drack vin. Jay dök upp framåt midnatt och då ringa vi Rocky och berättade snällt att han skulle befinna sig utanför sin byggnad om 10 minuter. Dock låg stackars människan och sov, så vi blev tvugna att sticka upp i hans lägenhet (på 38:e våningen i Eastwood, jag är fett avis!) och dricka några öl medans han gjorde sig iordning. Vi begav oss sen till Makati och en bar som jag inte kommer ihåg namnet på. Vi blev placerade i den enda V.I.P-avdelningen de hade, ett litet rum en trappa upp med utsikt över alla dansanta människor på nedanvåningen. Efter några öl blev vi hungriga och stack till Metrowalk där det som vanligt blev shwarma innan hemgången.

 

På söndagen sov vi länge. JÄTTELÄNGE. Jag gick upp vid fyra och fick genast sticka till affären. Jag skulle ju stå för maten på vår lilla svenskafton. Jag kunde inte hitta hälften av ingredienserna så jag fick höfta hejvilt. Men det blev bra tillslut och maten verkade uppskattad. Jag kunde däremot själv inte äta av den efter att ha stått i ångorna i tre timmar. Så det blev bara en öl för mig och sen ramlade jag i säng vid tolv-tiden.

 

Både måndag och tisdag har jag varit på kontoret, vilket har varit rätt lugnt. På tisdagskvällen gick jag ut med Rosa eftersom hon var ledig och fyllde år på onsdagen. Vi mötte upp Jeff i Makati där han bjöd oss på Thaimat på People’s Palace. Skitgott! Empe; det var på samma ställe som du fick pomelo-sallad... Kommer du ihåg? Du tyckte inte om den och fick beställa in något annat. Jag provade den dock i tisdags, och jag tyckte att den var supergod. Haha! Efter maten stack vi bort till M-café där vi mötte upp med Doi. Dessvärre skulle han jobba på onsdagen, så när vi stack till Nineteen 20 i Timog åkte han hem. Efter Timog mötte vi upp med Jay på Metrowalk och efter några öl där blev det som vanligt shwarma innan hemfärden.

 

 

På tisdagen väckte jag Rosa tillsammans med Jayden och vår skönsång. Givetvis fick hon en massa presenter, man kan ju inte fylla år utan att få presenter. Hon blev jätteglad, vilket gjorde mig jätteglad. Resten av dagen spenderade jag i soffan framför två säsonger av Scrubs.

 

Idag har jag varit på Filippinska militärens högkvarter hela dagen. Kan dessvärre inte posta på bloggen vad det handlar om, så vill ni veta får ni fråga mig personligen. Det var i vilket fall som helst jätteintressant och jättekul. Imorgon ska jag tillbaka igen och då har en av militärerna lovat att det ska bli cocktails innan jag åker hem., Bland annat ska jag få smaka någon inhemsk rom som smakar tuggummi. Kan ju inte annat än att bli spännande. Sedan blir det partaj för hela slanten eftersom jag måste lägga mig i tid på lördag. Ska nämligen till Tagaytay på söndag där jag ska stå i nåt bås och snacka om mänskliga rättigheter.

 

Anyways, ska snart lägga mig och sova. Är galet trött efter denna intensiva dag. Vi hörs snart igen!

 

Ps. Har bokat in min första resa! Jag ska åka till Dumaguete den 16:e oktober tillsammans med Joan där vi ska bo hemma hos hennes familj. Ska bli väldigt intressant. Ni kan alltid googla Duamguete, det verkar vara ett helfräscht ställe! Hehe ;)

 

Detta inlägget har dröjt superlänge... Skulle lägga in bilder, men min internetuppkoppling här hemma suger. Därför skulle jag fixa det på jobb, men dessvärre blev jag sjuk idag, så inlägget får bli utan bilder. Det är skrivet i torsdags, så imorgon kommer en uppdatering om resten av veckan!

 

xo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0