TU2YOU

Under min termin i Bangkok har jag varit med i ett projekt som ehter TU2YOU. Det går i stora drag ut på att man volontärarbetar med att lära Thailändska barn engelska. Det har varit väldigt roligt, och den lilla tjejen som jag har haft hand om har varit så fantastiskt duktig. I fredags var det avslutning och vi hade ett litet "rally" som avslutades på ett museum.




Här är min grupp på rallyt. Och tjejen som står bredvid mig är hon jag har haft under hela terminen. Visst är hon söt? Vår grupp hette "Swingers" (haha) och det här var vår signatur-pose. Kanske ser ut som vi stretchar, men det hade ni inte tyckt om ni hade sett den på riktigt!



En av uppgifterna var att studenten skulle förklara vägen från skolan till check-pointen man befann sig på. Som vanligt gjorde hon utmärkt ifrån sig!



Gruppbild på alla barn, utbytesstudenter och thaistudenter som har varit med i TU2YOU denna terminen! Vi står inne på museét här och alla är förväntningsfulla inför vad som komma skall... Haha! Det är ju en fin tanke, det här med att gå på museum. Men alla som känner mig vet att jag är den mest ointresserade människan någonsin när det kommer till den kulturella aspekten i form av museum, tempel osv. Jag tycker det är sjukt tråkigt. Ska det fånga min uppmärksamhet måste det verkligen vara något extravagant. Detta ledde då givetvis till att jag, Jessica och en mycket understimulerad ADHD-unge var först ut ur samtliga rum. Vid några tillfällen var jag och Jessie nog också nere på samma mognadsnivå som sexåringen, som när vi till exempel börjar asgarva åt att en av dockorna på museumet har en frisyr som ser ut som bajs mitt uppe på huvudet. Hmm.. MOGET var det ja! MEN... Detta är vad som händer när man släpar med sig okulturella eliten på museum.

Efter ungefär två timmar var rundturen på museét äntligen slut och vi såg ljuset i tunneln. Äntligen skulle vi få lite mat!



Vi gick på en mysig restaurang som ligger på Khao San. Det var rätt dyrt och inte supergott, men det var en trevlig upplevelse. En liten avskedsmiddag. Efter maten drog vi hem snabbt som attans, det var ju VALBORG, och Valborg måste firas! Ölen korkades upp och sen fortsatte festen till gryningen. Underbart.

Kommentarer
Postat av: jessica

HA HA HA jag hade glömt bort bajsen! Vi skulle tatt kort på den. Jag tror att gast-Andrew fotade den precis som ALLT annat på museet, vi kan ju fråga honom om vi får en kopia.

2010-05-07 @ 08:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0