Songkran!

Jisses vad jag har blivit dålig på att uppdatera! Min ursäkt är att tiden går så fruktansvärt fort härnere, och för varje nytt inlägg så känns hemåkningen allt närmre. Men nu har jag lite tid innan jag börjar skolan om två timmar, och ska försöka uppdatera er i vad som har hänt i mitt liv den sista tiden. Häromveckan var det dags för det Thailändska nyåret. Vi blev lediga från skolan i över en vecka, då det var helgdagar under Songkran och även för att nya våldsdåd var förutspådda. Alla utbytesstudenter välkomnade givetvis detta, packade sina väskor och lämnade huvudstaden. Ja, alla utbytesstudenter förutom jag och tre andra. De andra tre står jag inte sådär jättenära, så jag blev överlycklig när Allison på onsdagen knackade på min dörr och uppgivet berättade att pengarna tagit slut så hon hade fått återvända till Bangkok! Vi bestämde oss för att gå ut på kvällen, så vi svirade om och drog iväg till Funky Villa. Där träffade vi en massa kul folk som vi sedan drog med till Whip, efterklubben som har öppet tills folk går hem.



Allison och jag på Whip.

Songkran är också benämnd som det stora "vattenfestivalen". Detta innebär att var du än går under Songkrans tre dagar så får du räkna med att bli genomvåt. När vi tidigare på kvällen skulle gå till 7/11 och handla dricka blev vi först dränkta på trottoaren av ett gäng Thailändare och sen kom taxibil efter taxibil som vevade ner rutan och sprutade vatten på oss med sina vattenpistoler. Helt galet! Och ja, nattklubben var ju givetvis inget undantag! Där sprang folk också runt med sina vattenpistoler.



Om man tittar noga kan man se att jag är vitt lite överallt, det var för att de blandade ut vattnet med babypuder, som de sen klenade överallt! Haha. Snyggt!

Vi hade en riktigt kul kväll som avslutade 07.00. JODÅ! Vi lämnade klubben och insåg att det var ljust ute. Första gången som jag har stängt en efterklubb i Bangkok!

Nästa dag sov vi till klockan tolv och hade sen cirka en timme på oss att vakna upp och fräscha till oss. Klockan två skulle vi nämligen vara hemma hos min och Jessies thaikompis Heat. Eftersom Jessica var i Chiang Mai och svirade tog jag med mig Allison och Jordan istället. I utkanten av Bangkok ligger det en massa inhängnade villaområden där det krävs tillstånd för att köra in och det står vakter utplacerade lite överallt. Varje gång vi åker förbi de områdena brukar jag säga till Jessica att jag skulle vilja bo där någon dag. Så döm om min förvåning när taxin kör in i ett av de områdena! Jag, Allison och Jordan satt alla med öppna munnar och stirrade ut. Vi åkte förbi mansion efter mansion; fin bil efter fin bil, och där kom vi i vår rosa taxi. Men vi kom fram till Heats hus tillslut där vi fick träffa hans pappa och bror. Vi satte oss i trädgården och avnjöt en kopp kaffe... Det är det skönaste jag har gjort på riktigt, riktigt länge. En kopp kaffe i trädgården, aaah, vad det är härligt!



Såhär såg husen ut...



Hettan till trots så njöt vi verkligen av att sitta i trädgården och sippa på vårt välbehövda kaffe efter föregående natts galenskaper.

Efter ett tag var det dags att hoppa upp på pickup-bilen för att påbörj vattenkriget. Åh jisses, vad roligt det var! Vi hade en stor tunna med vatten i mitten på flaket och sen var det bara att greppa en skopa och börja ösa vatten på varenda människa du passerade. Till och med på polisen! Vi körde på både sukhumvit och silom och det var heeelt galet! Överallt längs gatorna stod det stora tunnor med vatten och det var bara att hiva så mycket vatten man kunde på varandra... Haha! Har aldrig varit med om något liknande.



Ja, här är alla som var med på flaket. Vad tror ni om trafiksäkerheten här? Haha! Dessutom drack alla öl och skrålade "ooouuups with the furr..." i fyra timmar innan vi nådde vårt mål; RCA!



Såhär härliga och blöta var vi när vi åkt på ett flak, druckit öl och blivit dränkta i fyra timmar! Amerikanerna var helt slut och bestämde sig för att åka hem, men denna partypinglan ville inte alls åka hem! Så de slutade med att jag stannade kvar med alla Thailändare och hade helt fantastiskt roligt! Kvällen avslutades vid tre-tiden och en av Thailändarna tog taxi med mig hela vägen hem, trots att han bor på andra sidan stan! De är så snälla, dessa underbara människor!

På fredagen behövde jag verkligen en lugn dag så jag och Allison tog våra kuddar och täcken och låg i sofforna i lobbyn och tittade på film hela dagen! Men på lördagen var det Karens födelsedag, så Heat ringde och beordrade mig att komma till RCA och festa med dem. Sagt och gjort. Jag drog med mig Allison och off we went!



Födelsedagsbarnet (25 bast!) Karen, Allison och jag på Route 66.

Kvällen avslutades rätt tidigt, så jag mådde som en Gudinna på söndagen! Och på söndagen kom även Jessie tillbaka. Trots att det var en rolig vecka saknade jag såklart min fruga så det var underbart att ha min bästis tillbaka igen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0