Final; Development of the Modern World.

Haaaj mina vänner!

Jag kan inte fatta att jag är på sluttampen av mitt äventyr i Thailand nu. Folk har börjat säga hejdå till varandra och en del har redan åkt hem! Det är sjukt sorligt, jag vill inte att någon ska åka hem och minst av allt vill jag själv åka hem. Efter mitt final som jag hade idag (kommer en liten fin historia om det sen) har jag bara två kvar. Ett på tisdag och ett på fredag om en vecka. Jag måste dock vara färdigt med mitt sista final på torsdagen för då ska jag åka ner till Ban Chang och förbereda inför föräldrarnas ankomst. På fredagen anländer dem och sen ska jag vara nere i huset med dem tills på tisdagen. Då återvänder jag till Bangkok, packar ihop lite kläder och drar till Filippinerna på onsdagen. Sedan är jag i Manila tills på söndagen. Har möten på torsdagen och fredagen och sen vill jag ligga vid poolen och shoppa på lördagen och förhoppningsvis gå ut på kvällen. Är tillbaka i Bangkok på natten mellan söndagen och måndagen. Kommer förmodligen sova halva den dagen och sen ska jag till Allisons nya lägenhet på Sukhumvit där vi ska ha tjejkväll och sen utgång. Därpå blir det sista-minuten shopping på tisdagen och på onsdagen är det hemfärd till SVERIGE!!! Det är så nära mina vänner, så galet nära!!! Och på tisdag morgon skiljs jag från min fruga. Hur hur hur ska jag klara mig utan henne? Min egen lilla siamesiska tvilling!

Nu när ni vet alla mina planer fram tills jag ska åka hem kan jag berätta lite om mitt final som jag hade idag. Från första början trodde jag att vi skulle ha det den 11:e maj, men förra veckan fick jag höra att det inte var förrän den 12:e maj. Gött tänkte jag, ytterligare en dag att plugga! Men folk som känner mig vet att jag inte kan plugga förrän det är kort om tid och jag är stressad, så jag har givetvis slöläst mina papper hur länge som helst (dvs, inte läst alls). Iförrgår fick jag iaf läst lite eftersom jag började bli lite stressad över att provet var nära. Igår ställde jag klockan på 06,00 eftersom jag behövde plugga HELA dagen. Jag slog upp ögonen, fixade en kopp kaffe och gick sedan givetvis in på facebook. Där har Mirka skrivit till mig och frågat vilken dag vi hade provet och min lärare hade svarat undertill att det var på torsdag 9-13. YES, tänkte jag. Ytterligare en dag att plugga! Detta innebar givetvis att det inte blev något plugg den dagen heller. På kvällen åkte jag och Jessica till Khao San för att hitta flygbiljetter (Filippinerna för mig och Vietnam för henne). I taxin slog det mig att det var konstigt om provet var flyttat till torsdag, eftersom jag hade pratat med läraren i helgen och då sa han "see you the 12th". Så jag sms:ade honom och frågade. Mycket riktigt var provet den 12:e, alltså idag! Pluggade några timmar på kvällen och sen gick jag upp fem imorse för att fortsätta.

När solen gick upp såg himlen mycket märklig ut. Ljuset var helt orange, jättekonstigt. Fotade för att dela mig av den märkliga soluppgången:



Visst ser det konstigt ut? Det här är utsikten jag har när jag ligger i sängen.

Såhär såg det ut åt andra hållet:



Hur kan ljuset bli så? Jag är helt fascinerad! Haha!

Iaf, för att återgå till provet... Behöver jag berätta att det inte gick så bra? Av den första delens 22 frågor var jag säker på 3 stycken. Av den andra delens 16 frågor var jag säker på 4. På uppsatsdelen höftade jag så mycket att det kan hända att hela världens utvecklingskede har kommit med. Men ja. Nu kan jag inte göra något åt saken. Hoppas att jag klarar mig. Håll tummarna! Snart ska jag åka och hämta biljetten till Filippinerna och sen ska jag äta middag på samma restaurang som vi var på i lördags. Spännande.

Kommentarer
Postat av: frugi

Ja hur ska det gå att skiljas egentlgen.. Usch jag fick en klump i magen när jag läste ditt inlägg, det börjar verkligen närma sig slutet nu. Sjukt!

Himlen är grym!! Jag kanske ska börja gå upp lite tidigare trots allt.

2010-05-12 @ 11:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0