Midterms.

Waddap Sverige?

I fredags inträffade dagen som skulle avgöra hela Thailands fortsatta framtid. Det hände inte ett skit. Jag uppdaterade Bangkok Post en gång i timmen och var duktigt nyfiken. Men nej, ingenting hände. Eller någonting hände ju, hälften av Thaksins tillgångar ryker och ja, det sätter ju spår i hur Thailands politiska framtid ser ut. Men inga massdemonstrationer, ingen kupp, inga bomber. I mars ska de ha ett rally med över en miljon red shirts så det ska bli spännande att se vad som händer då.

I torsdags var hela tjejgänget bestående av mig, jess, marie, mirka, nina, allison och becky ute och svirade på Funky Villa. Vi träffade en hel del roligt folk, däribland två killar som tog med mig och Jessica till en efterklubb som heter Mao. Sen därifrån skjutsade dem oss till en annan efterklubb som heter Whip. Den ena av killarna var typ delägare eller nåt på Mao, vilket var skitbra för han verkade vara en känd kille i Bangkok-kretsarna så vi kom in gratis överallt. Inte helt fel, va?



Becky, Allison och Marie.



Jag, Nina och Mirka.



Heat, jag och Karen.

I lördags gick vi också ut. Denna gången blev det till RCA med rätt mycket annat folk från Amarin. Väl inne på Route 66 blev vi dock av med typ allihopa, inte helt oväntat. När vi var på toa så greppade en tjej tag i min arm och utbrast:
-"YOU TWO!!! Weren't you on Funky Villa thursday night? Join me and my friends at our table!"
Vi hade ingen aning om vem hon var, men log lika stort för det och följde snällt med till hennes bord. Efter ett tag blev vi dock uttråkade och började röra oss mot nästa dansgolv. Där hittade vi lite folk från Amarin som vi dansade med. När fötterna värkte efter dansandet gick vi ut och satte oss på uteserveringen och hittade ett roligt gäng tjejer som bjöd oss på rikliga mängder av äppelvodka. Om vi har förstått det rätt var den ena av dessa tjejerna modell. Hon var riktigt, riktigt söt. När Jessica sprang på toa satt jag kvar själv och snackade med tjejerna. Då ställer sig en kille framför mig och stirrar rakt in i ögonen och då inser jag att det är Heat! En av killarna vi träffade på Funky på torsdagen! Så när Jessica kom tillbaka åkte vi med honom och hans kompis till Whip där det beställdes in en hel flaska Johnny Walker. Åh herregud...



Jess, jag, Jackie och Allison tänkte att om vi gick förbi vakterna såhär så kanske vi skulle slippa betala farang-priset (utlänningspriset). Det gick inte.



Konstigt man hade ont i fossingarna??



Jessica med tjejerna som bjöd på äppelvodka!



Gänget på Whip!

Söndagen och måndagen gick i pluggandets tecken. Mirka och jag delade läsningen av materialet och skulle sen skriva nyckelord och händelser som den andra skulle få ta del av. Sagt och gjort, jag gjorde min del, men när hon kom hit igårkväll visade det sig att hon inte var färdig. Detta innebar att jag aldrig fick ta del av hennes anteckningar... Hon försökte förklara så gott det gick, men jag är fan inte mottaglig för information klockan två på natten. Så jag slängde ut henne, gick och la mig och försökte plugga efter mina anteckningar innan provet idag istället. Jag tyckte att jag kunde det hyfsat bra när jag kom till klassen. Fram tills jag öppnar provet och inser att det är 40 detaljfrågor följt av 10 citat som ska paras ihop med 10 av 20 möjliga människor, och en essay-del. Jag blev inte så glad. Inte fanken trodde jag att jag skulle behöva detaljplugga allt mellan 1500-1800talet. Det är ju sjukt. Frågorna var typ: "What was the first thing Da Gama said when he came to India?" eller "Which was the two most desirable spices from India?" eller "Which of these are not true:" och sen kom det fyra liknande påstående. Nä, alltså, jag trodde ju att jag skulle kunna typ: Under "the enlightenment-period" hände detta och detta och dessa och dessa var viktiga... Jag blev chockad. Rätt annorlunda från hemma. Men ja, jag vet inte riktigt vad som händer om man failar sitt midterm. Jag får väl plugga extra mycket till mitt Final istället.

Nej, nu ska jag fortsätta plugga. Har två midterm-papers, en som ska lämnas in på torsdag och en till på måndag. Men om jag hinner klart med båda två tills imorgon så drar vi till Phi Phi imorgonkväll. Just nu ser det dock mörkt ut. Har inte ens bestämt ämne till mitt politics-paper... Dags att hämta tvätt!!

Kommentarer
Postat av: jessica sös

varför svarar du inte på mina mess?!? puss o kram

2010-03-03 @ 02:03:26
Postat av: Angelica

Vilka mess?? Har inte fått några! Se till att skaffa skype, så kan vi prata gratis över datorn. Puss!

2010-03-03 @ 04:03:55
URL: http://angeelicasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0