Koh Phi Phi!

I torsdagskväll, strax efter sex, steg vi på bussen mot Krabi och Koh Phi Phi! Vi hade firat semestern med ett gott mål mat och två stora öl på Khao San strax innan avfärd. Perfekt början på en perfekt helg!



Äntligen på väg mot Phi Phi! Varje gång man kommer till en destination i Thailand har man klisterlappar överallt. Allt för att man ska hamna rätt, inte för att någon direkt tittar på din klisterlapp, men ändå!

Bussresan ner till Krabi tog cirka 14 timmar. Vi hade en himla tur för bussen var inte full, så vi fick varsett dubbelt säte och kunde sova gott hela resan. Vi var framme i Krabi klockan nio på morgonen och vid tio tog vi båten över till Phi Phi. Väl där mötte vi upp med gänget (Marco, Elvia, Geoff, Nita och Andrew). Vi hittade ett bra ställe att bo på, mitt över Reggae-bar, som vi prutade ner från 1200 till 800. Inte helt fel att vara Thammasatstudenter alltså! Därefter drog vi ner till stranden där vi låg under ett parasoll resten av dagen. Det var så sjukligt varmt! Vid ett tillfälle samlade vi så mycket energi att vi orkade ta oss ner till vattnet. Dock var det ett stort slöseri av energi då vattnet visade sig vara varmare än vår kroppstemperatur. Där vattnet var riktigt grunt nästan brände det... Galet!

När solen började gå ner köpte vi oss varsen öl och satte oss på andra sidan ön och tittade på utsikten.



Geoff, Elvia, jag och Marco kollar på utsikten.



Inte helt tråkig utsikt faktiskt. Men det är svårt att fånga det på kort, allting är så galet mycket vackrare i verkligheten.

När solen hade gått net drog vi hemåt för att göra oss iordning inför kvällens bravader. Jag och Jessica var överlyckliga över att vara på en "västerländsk" ö, då vi saknar västerländsk mat en hel del. Därför bestämde vi oss för att gå och äta italienskt. Pizza och lasagne! Mums!



Jessica och jag väntar på maten! Riktigt nöjda över att vara på Phi Phi!

Resten av gänget bestämde sig för att äta Thailändskt på Papaya. Eller ja, alla utom Andrew. Han hade fått syn på en tävling på Reggae-bar. Man skulle äta en 800-gramsburgare med tillhörande lökringar och potatis. Klarade man att äta upp den under en halvtimme bjöd Reggae-bar på den, men fixade man inte det fick man pröjsa 500 baht. Andrew hade laddat upp hela dagen. Han hade inte ätit något och precis innan han skulle börja stack han hem gjorde push-ups medan vi andra kollade på solnedgången och drack öl!



Behöver jag ens säga att han inte klarade det?? Haha!

Sen drog vi bort till stranden där det var barhäng på stranden. Tjugo över elva var det gratis buckets i tio minuter, så vi traskar dit med våra flyers och vem får jag se i baren om inte Jonas! Lite otippat, faktiskt. Jag visste att han var i Thailand och reste, men sist jag hörde något var han på Koh Tao och det är ju på andra sidan! Sjukt kul att träffa på honom iaf, och vi festade natten lång.



Gänget efter en blöt natt. Bokstavligt talat.



Hahahahahaha! Nyktra eliten. Jessica har hittat "knark".

Nästa morgon var det uppstigning 10.00 eftersom vi hade bestämt oss för att dra ut på snorklingtur. Det börjades lite hattigt med illamående, men efter en tupplur på Bamboo Island mådde samtliga bättre och kunde njuta i stora drag av det vackra vattenlandskapet!





Titta, man kan till och med se fiskarna i havet! Sjukt fint korallrev här. Går inte ens att beskriva med ord!



Monkeys på Monkey Island!







Vi försökte göra en splash-bild, men det går inte med en trög kamera! Haha :)





Maya Beach, där filmen "the Beach" med Leonardo DiCaprio spelades in.





Ett försök till en hoppbild. Det gick ju nästan!



Sedan åkte vi hemåt i den fantastiskt vackra solnedgången!



Dock var det väldigt blåsigt, så det gungade en hel del och vågorna slog in över båten. Saltvatten svider som bekant rätt mycket i ögonen, så jag och Jessica satte på oss våra fina cykloper!

På fast mark igen, gjorde vi oss iordning och drog sedan iväg till en restaurang. När vi är hungriga blir vi alltid övermodiga och beställer in alldeles för mycket mat. Denna gången var inget undantag. Vi inledde med en apetizer bestående av potatissallad med rökt lax. Gudagott, och sjukt mycket mat! Därefter bars pizzorna in, och då var vi inte ens färdiga med vår förrätt. Well. Vi åt inte upp. Vi drog sedan bort till Marco och Elvias rum där det blev lite förkrök med gänget. Jonas och Patrik hade flyttat till andra sidan ön, och hade blivit avrådda från att gå till vår sida av ön och funderade därför på att stanna hemma. Vi tjatade lite, och tillslut gav de med sig! Jodå, grabbarna trekkade genom djungeln i ungefär en timme med hjälp av en Chang och en ficklampa. Rätt stolt över de små liven! Det blev ytterligare en fantastisk kväll som avslutades med lite nattabad.

Nästa morgon drog vi med grabbarna på frulle på Cosmic. Underbart god mat. Efter maten var det dags för Jonas och Patrik att bege sig tillbaka till sin sida av ön så jag och Jessica smet bort och tog oss en timmes välförtjänt oljemassage. Underbart! Sedan ringde Andrew så vi gick och mötte upp honom och Geoff på ett mysigt café innan det var dags för hemfärd.

Hemfärden var den värsta någonsin. En buss från 70-talet, med skinnsäten och utan stötdämpare. Resan inleds med att jag får cola över hela mig själv då killen framför mig fäller ner sitt säte. Sätet bara flög upp och ner och min cola studsade ur sin behållare och hamnade på min tröja! Haha! Det gick inte att sova eftersom bussade skumpade hela tiden, vi satt dessutom längst bak, packade som sillar... Inte helt kul när man skulle iväg och träffa sin grupp nästa dag när man kommit fram till Bangkok. Men det löste sig! Vi ankom till Bangkok klockan fem igårmorse.

Gårdagen gick rätt fort. Sov några timmar när vi hade kommit fram och mötte sen upp min grupp. Jag struntade i min politik-klass och gick tillbaka hem istället. Huvudet var inte riktigt med... Sen blev det film och lite plugg för hela slanten. Idag har jag redovsining i min "development of the modern world"-klass. Skulle egentligen träffat min grupp för en halvtimme sen, men jag fick ett sms precis när jag skulle gå där det stod att de inte kunde träffas förrän tolv. Jag hoppas verkligen att de har läst på sina delar!!

Nä, nu ska jag kila ner till Jessica och kolla om hon vill käka litta innan jag ska till skolan! Wiiiooo :D

Na Na Na, KAP KHUN KAP!

Kommentarer
Postat av: My Karlsson

Tycker mycket om det du skrev! Underhållande att se en del bra grejer och inte endast det vanliga grejerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-09-21 @ 16:12:47
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0