Koh Chang

I helgen åkte vi från Bangkok och ner till det vackra naturreservatet på ön Koh Chang. Vi misskalkulerade restiden något - åkte ifrån Bangkok halv tolv på natten och var framme i Trat halv fyra. Det blev inte många sovtimmar där inte. Sedan satt vi på stationen i Trat i runt en timme innan vi fick åka tuktuk, eller vad man nu kallar det, ner till båten. Sedan fick vänta på båten i ytterligare någon timme, vilket var helt okej då man kunde köpa sig riktigt kaffe! Lycka :)



busstationen i Trat. Lagom spännande... Dessutom var det skitkallt!



I väntan på båten!



Och typ klockan sju på morgonen anlände vi äntligen till Koh Chang.

Det första som hände var att vi höll på att bli helt ripped off, men den gamlingen kunde de inte köra på oss. Vi trotsade tuktukförarnas pris och började istället promenera i hopp om att hitta någon på vägen som kunde köra oss till White Sand Beach för ett något rimligare pris. Och tji fick tuktukförarna, för vi hittade en som körde oss för nästan halva priset! Väl i white sand gick vi in på ett hotell och åt deras frukostbuffé. Gudomligt! Här i Thailand är de ju inte så glada för frukost bestående av mackor och fil och flingor, utan de äter gärna hardcore mat som ris och kyckling. När alla var mätta och belåtna fick jag och Fredrik i uppgift att försöka hitta någonstans att bo. Vi promenerade i över en timme och hittade slutligen ett underbart ställe där man sov i rum som var gjorda utav gamla containrar. Dessutom fick vi ett gott pris tack vare att vi var Thammasat studenter!



Samma dag som vi anlände åkte vi ut på en moppetur runt ön. Riktigt roligt! Vi hittade bland annat en sjukt fin playa och jag kan skryta med att vattnet var SJUKT varmt! Kroppstempererat vatten, jag hade kunnat ligga i för alltid...









Freddan a.k.a Cave Man försöker öppna en kokosnöt på stranden.

På kvällen blev det några öl på stället vi bodde, och sen åkte vi bort till Apple, där de andra utbytesstudenterna bodde.

Mel B. (Scary Spice) och Geri (Sexy Spice)

Victoria (Posh Spice), Mel C. (Sporty Spice) och Emma (Baby Spice):

 

Nästa dag åkte grabbarna ut på snorkling medan jag, Jessie och Jackie åkte iväg på elefanttrekking i djungeln.

 

Elefanterna badar! Vi fick gärna bada med dem om vi ville. Jag tänkte verkligen göra det fram tills både elefanterna skiter de största bajstollarna jag har sett i hela mitt liv... I VATTNET! Elefantskötarna plockar sedan upp det och sätter det på bergsväggen. Tittade man noga såg man att hela bergsväggen var täckt med bajs. I helvete heller att jag gick ner i det vattnet...

Elefanterna pussas utropade elefantskötarna på perfekt svenska. Rätt imponerande hur mycket ord de hade snappat upp. En favorit var: "Se upp, OMKÖRNING! Tut-tut! Sakta i backarna..."

Inne i djungeln!

Trekkingen avslutades med att man fick mata elefanterna med bananer och sen fick vi varsen kokosnöt. Har aldrig provat riktig kokosmjölk innan, men jag kan bara berätta...

... att det inte var särskilt gott!!

Även denna kväll blev det lite fest. Geoff, Clint och Alex kom bort till vårt ställe där det blev en massa öl och kortspel innan vi började vårt äventyr; ”mission-ta-sig-till-stranden”. Jaja, det var härligt med ett nattadopp iaf!

Geoff fuskade skitmycket när vi spelade kort och jag försökte hämnas genom att kittlas!

Alla är lika nyktra...

Nästa dag vaknade vi rätt sent och bestämde oss för att spendera dagen på scootrar. Vi skulle försöka hitta till en mangroove-forest. Det gjorde vi dock inte... Men vi fick se mycket annat fint på vägen, och middagen spenderades på en supermysig restaurang vid ett ensamt bord allra längst ut på en pir.

 

 

 

Resten av kvällen spenderades på grabbarnas rum där vi käkade snarr och kollade på skräckfilm. Perfekt avslut på vår Koh Chang-vistelse!


Kommentarer
Postat av: Mel C

HA HA HA If you wanna be my lover...

a skitbra avslut med skräckfilm - NOT! jag inbillar mig fortfarande att den där lilla äckliga ungen och hennes kladdiga fingrar star bakom gardinen!

2010-03-21 @ 14:53:49
Postat av: Vendela

Tycker om det du skrivit! Kul att se en del fina grejer och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0