Fler uppgifter

Okej, en liten uppdateringen om läget härborta. Tydligen har intelligence agencies ett antal rapporter på att våld kommer att förekomma, vilket premiärministern inte förnekar. En av uppgifterna är att två bomber på stora, viktiga ställen kommer att smällas och att det sen kommer vara 30-40 på andra mindre ställen runt om i Bangkok. Safe houses har blivit tilldelade regeringsmedlemmar. Hela Thaksins familj har lämnat landet. Tunga vapen har blivit stulna från militären runt om i landet.

Det ser inte ljust ut...

Vi har blivit rådda att meddelar våra ambassader om att vi är här, att alltid ha på oss Thammasats ID-kort, våra försäkringspapper och en kopia av vårt pass. De vill att vi berättar om våra resplaner för familj och vänner därhemma, folk här i Bangkok osv. Så jag berättar för hela den svensktalande cybervärlden:

Jag och Jessica åker buss imorgonkväll halv tolv ner till Trang. Det ska ta ungefär sex timmar. Sen tar vi båten över till Koh Chang där vi spenderar helgen. Det är nära och bra till Kambodja om det skulle bli riktigt illa. Jag kommer försöka vara inne på internet ungefär en gång om dagen för att hålla mig uppdaterad om säkerhetsläget. Skolan har också fått våra nummer, så de kan ringa oss om något allvarligt skulle inträffa. Mitt nummer är för övrigt +66 8 8221 6988, om någon känner för att ringa!

Men bli inte oroliga därhemma, det löser sig nog. Och skolan har tagit bra säkerhetsåtgärder och jag kommer vara långt borta från Bangkok. Nu ska jag anmäla mig till ambassaden så att de vet om att jag är här.

Det står en del på bangkokpost.com om ni är intresserade av att läsa mer!

Kommentarer
Postat av: Henke

Eyyyy ta hand om dig Angie, man blir ju lite orolig när man läser vad som skrivs! men åk ner på chang och gotta dig lite så får polisen o militären ta hand om bangkok! sköt om dig!!

2010-03-10 @ 12:40:17
URL: http://mrthi.blogg.se/
Postat av: johanna

men gud angie vad är det som händer? var rädd om dig!!

2010-03-11 @ 09:55:47
URL: http://emeliejohanna.wordpress.com
Postat av: Angelica

Tack Henkis och Jojooe! Jag ska vara rädd om mig, åker ner till elefanterna ikväll! :) Förhoppningsvis blir det en fredlig demonstration, men dessvärre tyder mycket på att det kan bli litta våldsamt. Men jag kommer vara långt härifrån :)

2010-03-11 @ 14:10:29
URL: http://angeelicasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0