bye bye bangkok!

Efter att ha gått på halva min "islam in thailand"-lektion och därefter spenderat sju timmar (en timmes taxi dit, fem timmar där, en timmes taxi tillbaka) på Immigration Office där jag förnyade mitt visum sitter jag nu på mitt rum på Amarin Mansion. Väskorna är packade, rummet är på tok för stökigt - så jag måste hinna städa innan jag drar - och förväntningen inför Koh Chang är på topp. Några av utbytesstudenterna ska trots allt stanna kvar i Bangkok och samtidigt som jag är lite avundsjuk på dem är jag också lite orolig. Jag hoppas att ingen av dem gör något dumt, så som att hoppa mitt in i rallyt... Man vet aldrig! Avundsjuk är jag såklart eftersom detta är "mitt ämne". Politiska oroligheter och våld, det är ju det jag pluggar och nu när en situation är extremt nära, så åker jag iväg. Men jag antar att säkerheten kommer först, jag får ju trots allt inte betalt för att befinna mig i en hostil situation än!!

Härnere träffas man av rykten från alla håll. Man vet inte vad man ska tro och det är lönlöst att försöka sortera ut vilket som verkar vara viktigt och inte. Det går bara inte, det är för många rykten. På väg hem från skolan idag pratade jag och min amerikanska kompis Kelly om läget. Hon tror inte att någonting "farligt" kommer att hända, men jag är av motsatt mening. Red shirts ska försöker samla en miljon anhängare som ska demonstrera. Folk kommer hetsa varandra otroligt mycket, det kommer uppstå bisarra situationer... Jag tror inte att man kan samla ihop en miljon Thaksin-anhängare som samtliga vill ha en fredlig demonstration. Man måste också ha i åtanke att detta är Thaksins sista chans, han kommer också att trycka på en hel del. Jag menar, någonting måste han ju planera eftersom han har flugit ut hela sin familj från Thailand. I tidningarna står det att de flögs ut på grund av rädsla att bli tillfångatagna. Men varför ska de bli tillfångatagna om det är en fredlig demonstration FÖR Thaksin?? It makes no sense. Något är i görningen och jag tror inte för fem öre på att det kommer bli fredligt. Jag hoppas att det kommer bli fredligt, men jag tror det verkligen inte.

Låt oss alla hålla tummarna för att det slutar på bästa möjliga sätt!

Nu är det dags för mig att åka till busstationen, göra en intervju med Svt och sen ta bussen ner till Koh Chang! Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0