Skandinavisk mat!

Hej mina vänner!

Igår var det alla hjärtans dag som ni säkert känner till. Jag och Jessica fick för oss att lyxa till det och bestämde oss för att försöka hitta en svensk restaurang i Bangkok. Efter lite googlande fick vi fram att det skulle finnas en på Sukhumvit. Vi tog med oss Andrew och Robert (en amerikan med kinesiskt ursprung som pluggar i Hong Kong). Robert är här och hälsar på Nick tillsammans med Nicks flickvän och eftersom det var Valentines day ville de gå på middag själva så vi bjöd med Robert på lite svenskt käk. Precis som vanligt när vi åker till Sukhumvit tog det oss ett tag innan vi hittade till restaurangen, men skam den som ger sig! Som belöning åt vi varsen stor tallrik med köttbullar, potatismos och lingonsylt. Mums! Under middagen kom det till vår kännedom att Robert aldrig hade varit på Khao San så vi såg det som vår uppgift att låta honom uppleva det. Vi drog till Roof och det var vår kompis Kim som spelade!



Robert och Jessica.

När Kim hade spelat färdigt mötte jag honom i toakön och sen kom han bort till vårt bord. Vi skulle egentligen träffa honom på Gazebo, men amerikanen fick ett fall av plötslig magsjuka, så vi fick åka hem med honom istället. Det var faktiskt rätt skönt, för man fick sova ordentligt för en gångs skull.

Idag har jag varit i skolan mellan ett och fyra. Vi hade en skitcool gästföreläsare, som anses vara gurun av thaipolitik. Vi fick höra en massa korruptionshistorier och bakomliggande orsaker till en massa politiska händelser. Superintressant. Tydligen är han någon form av rådgivare för parlamentet och regeringen. Han sägs vara mycket kritisk samtidigt som han är mycket rättvis i sina bedömningar. Han är en av Thailands största namn och det är skitcoolt att ha fått träffa honom. Han håller också på med ett projekt och om någon av oss ville vara med så skulle vi maila honom. Jag tror nog att jag har ett mail att skriva...

Om en vecka ska mitt första midterm vara inlämnat. Längtar inte efter att få skriva den uppsatsen. Men man måste ju. Idag har jag gjort upp ett study schedule för denna veckan och jodå, jag har RÄTT mycket att göra. Så nu ska jag sluta att blogga och ta tag i mina studier istället.

Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0