Jisses Amalia!

Igår var det onsdag och det var Thailändska som stod på schemat. Alltså, det språket är så sjukt att jag dör. De har en massa knepiga saker för sig och jag har ingen aning om hur allt det ska kunna fastna i min hjärna. För första gången bar jag min skoluniform till skolan. Anledningen var att jag och Allison bestämt oss för att smita bort till Grand Palace efter lektionen och ta oss en titt. Så efter en lunch i skolans cafeteria begav vi oss av mot Palatset, det var förvisso inte särskilt långt, det ligger rätt över gatan från skolan typ. Haha! Vi ställde oss tillsammans med alla andra turister i världens längsta kö. Men en vänlig Thailändare kom fram och sa att vi stod i fel kö. Vi skulle ju såklart gå i Thai-kön eftersom vi var Thammasat studenter. Så vi promenerade glatt förbi hela den långa kön med västerlänningar och gick in i Thai-kön utan att behöva betala de 350 bahten som västerlänningarna måste pröjsa! Ändå gött att plugga på Thammasat! Haha :)



Allison och jag med vakten utanför prinsessans residens. Hon har ett skitfint hus, men shit vad jobbigt att ha en massa folk som springer och tar kort på ens hus hela tiden. Tänk att inte kunna gå ut i pyjamasen på en flabb kaffe och chilla i trädgården. Nä, etta inte vara prinsessa i mitt nästa liv!



Kolla vad roliga träden ser ut! Haha. Ja, det är ju en rätt fin byggnad i bakgrunden också. Där var fina byggnader överallt, men man har ju noll koll på vad det är för byggnader. Äsch, skitsamma. Ska inte låtsas som att jag är kulturell.

Efter Grand Palace fick jag åka tillbaka till Amarin Mansion och invänta Mirka och Marie eftersom vi skulle jobba på vårt grupparbete. Jag hatar grupparbeten, det är så fruktansvärt tråkigt! Det tog oss typ tre timmar och vi fick nerplitat EN sida. Bra jobbat där! Dock blev vi rätt sugna på att gå ut en sväng då halva Amarin skulle festa loss tillsammans med några Thailändare från Rangsit Campus. Jag är ju aldrig sen på en fest så jag hoppade ur mjukisbrallorna och i jeansen och sen var jag good-to-go!

Vi drog bort till Brick Bar, men jag är inte ett jättestort fan av det stället. Det är rätt roligt, för det är bara Thailändare där. Anledningen är dock att det bara spelas Thaimusik där. Josh levde sig iaf in i rollen som Thailändare och började dansa som en:



Ja, ni ser ju!

Jag, Josh, Geoff och Mark drog vidare till Lava där lite andra kids skulle vara. Vi drack vår medhavda sprit, dansade ett slag och sen blev jag sugen på att dra till Roof (såklart..)! Geoff hängde på, liksom Emily. Det blev en riktigt, riktigt bra kväll på Roof. Jag hade sjukt kul. Jag och Geoff sänkte tre buckets. Jag bjuder på några bilder från kvällen på Roof:



Geoff och jag dricker vår Samsong-Colabucket. Crazy!



Geoff, Emily och jag.

Efter Roof ville jag som alltid gå till Gazebo. Dock kostar det 300 baht för grabbar att gå in. Vi försökte med allt, men vi fick inte in grabbarna gratis. Så vi drog alla hem istället.

Idag har jag legat inne hela dagen och försökt att få färdigt min hemtenta till Malmö, men jag är fortfarande inte helt färdig. Ska försöka klura med det lite till och sen måste jag plugga Thailändska. Har prov imorgon på hur man beställer mat. Det enda jag kan säga just nu är: Khåå khaw phat gay nung jaan, vilket betyder en tallrik friterat ris med kyckling. Tror att jag kanske behöver kunna lite till? Eller jo, en sak till: Khåå khåå-laa nung khuat, vilket beyder en flaska cola. Så jag kan beställa friterat ris med kyckling och en cola. Okej. Dags att återvända till studierna.

So long suckers!

Ps. Drar till Ban Chang imorgon så kommer inte kunna uppdatera på hela helgen. Köket är äntligen färdigt så imorgon kväll ska jag avnjuta en potatisgratäng med kycklingfilé och gärna bearnaisesås till det. Haha! Lördagmorgon ska inledas med en herrans massa pannkakor. Sen får vi se vad annat gott vi ska äta denna helgen. Sen är det möte med pool-killarna på lördag. Vad tror ni om att kirra en röd pool? Haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0