Gott Kinesiskt Nyår!

I fredags fyllde Steve 20 år och det skulle firas med jelly-wrestling på taket. Brottningen skulle börja vid tio, men jag och jessica tog varsen öl och satte oss uppe på taket och tittade ut över Bangkoks skyline. Inte helt fel...



Inte för att man ser så mycket av Bangkoks skyline på detta kortet, men ni kanske kan förstå känslan... Hehe! Josh och Steve kom också upp och joinade oss en stund innan allvaret skulle börja...



Ett mycket glatt födelsedagsbarn fyller poolen med jelly! Så sjukt äckligt, jag är verkligen glad att det inte var jag som skulle brottas. När poolen var täckt så gick de och hämtade två spannar med vatten som de blandade ut det med, så allt blev till en stor gul flytande massa. Yuck!



Josh och Jennifer brottas för fullt. Båda två var helt gula när de var klara. Josh vann trots att jag höll tummarna för Jennifer. Ingen girlpower där inte. Haha! När brottningen var färdig försökte Andrew att få med oss till Khao San för att festa lite, men Jess och jag stod på oss och tackade nej då vi skulle upp rätt tidigt följande morgon för lite kinesiskt nyårsfirande hos Pi Maa från det internationella sekretariatet.

Klockan tio var vi runt tio personer som hade samlats nere i lobbyn. Minuterna gick och alla förbarmade sig över det som kallas för "thai-time". Klockan elva började det dock rulla på och vi lämnade Amarin Mansion med siktet inställt på Pi Maas hus. Och herregud vad fint hon bodde!



Jaa... Ni ser ju själva! Ett helt okej hus faktiskt. Utanför huset hade hon radat upp en buffé med en massa rökelser runtomkring. Alla fick varsen rökelse och sen skulle man be eller önska sig något. Jag hängde inte riktigt med i svängarna där då jag stod och tänkte på annat. Helt plötsligt väser dock Jessica åt mig: "blunda och se ut som du ber, killen filmar!!". Så där stod jag med ögonen stängda och såg ut som att jag bad trots att jag inte fattade någonting. När jag öppnade ögonen igen gick alla fram till buffébordet och satte rökelserna i en skål med ris. Så det var ju bara för mig att göra samma sak...

Därefter stod vi runt bordet och svettades som grisar och väntade på att rökelsen skulle röka färdigt innan man fick börja äta. Snacka om aptitretare! Maten var supergod när vi väl fick äta. Definitivt värt väntan! Efter maten segade alla ihop totalt! Ingen av oss är speciellt vana vid att vara ute i värmen särskilt länge. Vi håller oss inomhus så mycket som möjligt eftersom det är helt fruktansvärt fuktigt i luften. När vi hade smält maten lite var det dags att åka till en marknad. När vi kom dit sa de att vi skulle mötas två timmar senare, men alla var så trötta att vi förhandlade ner det till en timme! Och det var en himla tur för där var tamejtusan bara mat på marknaden och det luktade SKIT. Jag var inte imponerad!



När vi tillslut kom tillbaka till Amarin gick jag raka vägen upp på rummet och däckade i sängen. Jag sov stenhårt i en timme! Sen var det dags för käk eftersom vi skulle festa på kvällen. Vi inledde med förfest på mitt rum. Jag och Jessica kör ju gärna "swedish drinking style", vilket innebär: drick så mycket som möjligt på förfesten så behöver du inte dricka så mycket när du går ut! Skitsmart tycker vi. MEN, Andrew är så sjukt hetsig och vill alltid åka sjukt tidigt. Men två mot en, så vi vinner. Kim kom också upp och joinade.

Vi drog till RCA, var vi aldrig hade varit innan och det var helt sjuuukt bra! Vi älskade stället! Vi gick till en bar som heter Route 66 och vi dansade som aldrig förr!



Haha, Andrew och Kim är båda asiater så de bara gick rakt in. Jag och Jessica blev dock stoppade och blev hänvisade till kassan där vi möttes av denna skylt! Haha, här snackar vi diskriminering. Tänk om denna skylten hade stått i kassan på Cardan därhemma. Ojojoj...



Jag, Kim och Jessica. Vi träffade en massa roliga thailändare också. Alltid lika kul att hänga med locals. Och det är så roligt för allt man behöver göra är att fyra av ett leende också har man en ny kompis. Så roligt!



Här har vi tjejtoaletten inne på Route 66! Helt sjukt fräsch. Där var till och med ett "sminkrum"! Och sen hade de tvillingtoaletter också, vilket är skitbra eftersom tjejer typ alltid går på toa samtidigt. Så allt gick så himla mycket snabbare eftersom det är två toaletter tillsammans. Förutom när jag och jessica går in såklart, eftersom vi alltid ska ta en massa foton... Haha!




Tillbaka på Amarin i väntan på McDelivery!! Jag kommer verkligen bli fetare på kuppen. Jag måste sluta!

Imorse vaknade jag redan halv nio och har faktiskt fått gjort ett och annat! Jag älskar att gå upp tidigt och vara produktiv. Baksmällan började komma vid tiotiden men den botade jag med en kopp kaffe och tre kakor! :) Mitt i mitt fikande kom Andrew upp. Killen är alltid hungrig. I'm hungover - I need food. Efter ett tag joinade även Jessica och vi snackade lite skit ett tag. Andrew ville sluta en pakt med oss om att bara dricka alkohol på lördagar, eftersom vi allihopa behöver spara pengar. Jag och Jessica gick med på detta och efter ett tag utbrister han:

- I know this will change our lifes. I mean, if I was about to go out, something bad might have happened you know...
Jag: - Or maybe I would have met the man in my dreams?
Andrew: - And maybe he would have had AIDS!

Hahaha... Snacka om att justificera (heter det så på svenska) sitt beslut. Hahaha, så sjukt roligt. Tills nästa gång: Ta hand om ER!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0