Ban Chang

Ja, jag måste lära mig att löften och tid inte innebär samma sak här i Thailand som det gör hemma i Sverige. Om någon säger till mig att köket i Ban Chang är färdigt när jag kommer på fredag skall jag alltså ta det med en nypa salt och inse att köket inte alls är färdigt när jag kommer på fredag. Som ni kanske förstår blev det inte alls någon potatisgratäng... Men jag är inte bitter! Haha, johooo! Jag och Jessica hade iaf en riktigt trevlig helg i Ban Chang. Lördagskvällen spenderades under täcket med sushi, läsk snarre och en go film. Snacka om hög mysfaktor!

I söndags åkte vi tillbaka till Bangkok och hade bestämt oss för att gå ut på kvällen. Vi drog bort till Roof efter lite förfest på mitt rum. Kim spelade och vi hejade på. Efter två buckets var vi båda på lyset och drog bort till Gazebo där vi dansade som galningar. Jag träffade även Kamonpan som jag var fadder åt i Malmö! Riktigt trevligt.

I måndags fick kravla mig upp ur sängen runt elva och bege mig av till min lektion i Thaipolitik. När vi satt oss ner i klassrummet berättar vår professor att hade skickat ett e-mail till den nuvarande premiärministern och frågat om han ville komma och snacka lite med oss. Och det ville han!! Så nästa måndag ska jag alltså få träffa Thailands premiärminister och snacka politik! Det är så coolt att jag nästan dör.

Idag har jag äntligen blivit färdig med min tenta till Malmö. Härligt! Vi har även gjort färdigt grupparbetet som vi ska presentera på torsdag, så det börjar ordna upp sig nu. Andrew kom precis upp och försökte övertala mig att bli hans roommate. Det blir inget med det! Haha! Jag ska skicka iväg honom nu och sen ska jag krascha i sängen och kolla film!

Ledsen att jag inte har några bilder idag. De finns alla på Jessicas kamera. Men tjingeling iaf! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0