Åtta våningar utan A/C...

Igår kom Mattias på besök, vilket givetvis betydde fest. Vi började dricka öl vid femtiden på Jessicas rum där vi även spelade 7:an. Jag har verkligen fastnat för kortspel, tycker det är skitkul! Haha :) Vid åtta mötte vi upp med Andrew, Nita och Druv för att dra till Bombay Blues för lite skitgod indisk mat.



Här är Mattias, Nita och Druv på Bombay.



Jag och partyboy är hooongriga!




Finaste Jess är mätt och belåten. Bruden är värre än en nyfödd bebis som behöver äta var tredje timme. Fast iaf så gråter hon inte när hon vill ha mat. Tur det!



På roof är vi stammisar och det här är en av servitriserna, dvs. vår nya kompis. Sångaren på scenen har vi ju såklart också snackat med, så igår skrek vi "KIIIIM" när han pausade mellan låtarna, och efter ett tag svarade han med: "THAMMASAT!". Jag gillar att vara stammis.



Partysugna människor på Gazebo! Hahahaha!




SKÅL!

Vi drog hemåt vid halv två-tiden då det nalkades föreläsning 10.30 på universitetet. Jag steg upp klockan nio (!!) imorse och hann till och med fixa frulle. Det är mer än vad jag brukar hinna när jag inte super... Haha! Jag mötte upp Jess och Matt i lobbyn tio i tio och sen gick vi till skolan. På vägen utbrister Jess: "neej, jag har glömt min tröja, jag kommer frysa ihjäl..". Grejen är att i klassrummen är det typ minusgrader, det är så fruktansvärt kallt. Men... Just denna dag skulle Jessica inte behöva sin tröja. Där var nämligen ingen ström i vår byggnad så A/C:n fungerade inte. Vad som heller inte fungerade var hissarna, så vi fick gå upp för ÅTTA våningar och sen sätta oss i ett stekhett klassrum. Seriöst, alla var helt genomblöta och jag ska aldrig mer klaga på A/C:n. Det som var bra med det hela var dock att vi fick gå hem efter 45 minuter. Nice!



En svettig Jessica! Hon gör en konstig min, men egentligen är hon bara sjukt irriterad på läraren... Haha! "För fan, detta är ju sinnessjukt, låt oss gå för helvete!"



I det här klassrummet har jag samtliga "beginning thai"-lektioner. Fast det är bättre när A/C:n funkar. Då ser inte alla så jivvla svettiga ut...

Efter klassen drog vi till Central Pinklao där vi åt skitgod svampsoppa och skitgod lasagne. Det var fint! Men vi lever lite över budget och det ska vi genast ta tag i. Inget mera festande mitt i veckan! Men idag är det ju fredag och jello-wrestling på taket står på schemat. Imorgonbitti ska vi åka till Pi Maa's hus och fira det kinesiska nyåret och sen på kvällen blir det fest i vanlig ordning. Är det lördag så är det!

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0