Jonte och Patte!

I onsdags fick jag och Jessica finbesök i Bangkok av Patte och Jonas som vi träffade på Phi phi. På onsdagen var det också ett white party på taket som vi hade lyckats fixa in killarna på. Vi hade i förväg berättat att eftersom temat var "white party" var de tvugna att bära helvitt. Därför hade grabbarna sytt upp vars ett par shorts och köpt vita lacoste-tröjor. Fint, tyckte vi! När det var dags för utgång stack jag, Jonte och Jessie till RCA för lite dans. Patte hade planer åt ett annat håll, så han drog till Khao San.

Jonas och jag är rätt laddade för att festa loss på RCA. Nanana... KAP KHUN KAP!



Världens finaste Jessie väntar på sin drink! Så fiiin i vitt!

Efter att vi svept vår dricka begav vi oss ut på dansgolvet. Där var det rätt dött, så vi bestämde oss för att hitta ett bord med lite roligt folk. Sagt och gjort!



Me at my finest!



Resten av grabbarna och Jess!

När vi tyckte att det började bli långrandigt inne på Route 66 drog vi vidare till Slim som ligge vägg i vägg där vi träffade några andra utbytesstudenter, plus killarna vi träffade som tog med oss till Freeak veckan innan. KUL!

Vi åkte hemåt strax innan det stängde, och som vanligt stod McDelivery och väntade när vi kom hem.

Nästa dag hade jag presentation i skolan klockan nio. Tack vare att jag fortfarande var berusad gick presentationen helt okej. Stod med händerna i fickorna och läste rakt upp och ner från pappret jag hade framför mig. BRA! När jag kom hem tog vi med Patte och Jonte till Central Pinklao då Patte behövde en ny kamera. Därefter bar det av till Lumphini park för lite varanletning. Såklart kilade vi in på marknaden först och köpte lite öl. Man får visst inte dricka öl i parken, så vi fick smussla när poliserna kom förbi - men smidiga som vi är klarade vi det utan att bli upptäckta. Vi såg också en massa varaner, men dessvärre hade jag inte kameran med då!

Efter parken åkte vi direkt hem och gjorde oss iordning. Vi hade lovat Kim att vi skulle vara på hans spelning klockan nio, och innan dess skulle vi hinna äta på vår nya favvo-restaurang! Så efter turboduschning tog vi vårt pick och pack och styrde kosan mot Khao San! Det blev en massa gott på den italienska restaurangen, och jag beställde lasagne som vanligt. Lätt den bästa lasagnen i Thailand där!



Jag och Patte är mätta och belåtna!

Jonas och Jessica också!

Därefter var det dags att promenera bort mot Roof där Kim skulle spela. Vi traskade in cirka en kvart sena, men blev ändå hälsade med ett glatt: "hello!!" i micken. Gillar att vara stammis!



Här har ni vår lilla Kim (liten och liten, han är visst 34!).

Jonas visar hur man multitaskar i alkisvärlden! Fint tycker vi.

När Kim gått av tog han med oss till ett annat ställe som han tydligen brukar gå till efter sin spelning, där han också spelar ibland. Vi skulle egentligen till Funky Villa, men fick höra att det var stängt på grund av demonstrationerna, så vi stannade kvar på Khao San. Så uppklädda till tänderna satt vi på några plaststolar bakom en parkerad bil och drack öl. Klassiker!

Vid tre-tiden var vi dock sjukligt trötta och stack hem. Grabbarna skulle trots allt till flygplatsen klockan fem... Och efter en tumultartad morgon kom de till slut iväg till Vietnam. De ska nämligen göra en sjukt bra planerad resa därborta. Tillåt mig: HAHAHAHAHAHA. Inte så bra planerad, alltså... Men vi önskar dem all lycka och hoppas att de kommer tillbaka snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0