Freeeak bar!

Min presentation i tisdags gick väldigt bra! Jag är så stolt över mina tjejer. Kände mig som en riktig mamma där jag satt på scenen och fick tårar i ögonen när jag hörde hur mycket de hade övat! De pratade fritt, förklarade och tittade på publiken. Det var så härligt att se. Det verkar minsann som att de tog mitt råd och övade i spegeln kvällen innan. När vi gick av scenen ställde sig läraren upp och sa att vi var den bästa gruppen so far! Han sa även att vi fick 14/15 poäng, vi fick ett minuspoäng för att en av tjejerna tittade ner i papperna lite för mycket. Men det är ett sjukt stort steg framåt eftersom Thailändarna vanligtvis står på scenen och läser rakt upp och ner från sina papper.

När jag kom hem gick jag och Jessie ner till Khun Kai för lite mat. Vi träffade på Nick som sa att de skulle ut till RCA på kvällen, och jag & Jess är ju sällan sena på fest. Vi beställde in öl till maten, köpte ännu mer öl och gick upp till våra rum och gjorde oss iordning. På RCA hade vi riktigt roligt. Vi sprang runt överallt, som vi alltid gör. Vi träffade först ett par som var på smekmånad eller nåt. Där blev vi bjudna på vodka redbull. Sen träffade vi några andra Thailändare som vi fick whiskey och popcorn av. Riktigt trevligt. De Thailändarna tog med oss på en efterbar sen. Vi åkte rakt ut till utkanten av Bangkok och hamnade på ett ställe med BARA locals. Vi stannade väl ungefär en timme och gick sen till 7/11 för att handla lite vatten till hemresan. På väg ut från Freeeak Bar så var det en kille som tog tag i mig och undrade hur i hela fridens namn jag hade hittat till den baren. Haha, inte så vanligt med faranger där! Iofs var killen själv farang, men han såg väldigt Thai ut. Det var iaf en riktigt rolig kväll. Det är vid sådana tillfällen jag njuter. När man får uppleva lite annat än vad alla andra gör. Kul!

Igår skippade vi vår Thailektion, mest för att den är så sjukt tråkig. Och också för att vi var bakfulla. Vi drog till Central där vi gick till vårt favoritställe och käkade lasagne. Ägaren kom fram till oss och sa att nästa gång vi kom dit och beställde in lasagne skulle hon också bjuda på en "side". Älskar att vara stammis!! Sen blev det litta shopping som avslutades med mataffären där det alltid går alldeles för mycket pengar. Kvällen spenderades på rummet med AC'n och två filmer. Mys!

Just nu har jag egentligen Islam in Thailand, men jag råkade försova mig och klassen började för en timme sen. Jag gillar inte att komma sent, så jag struntar helt i den och går på min nästa klass istället. Usch, får så dåligt samvete när jag missar lektioner, men det är helt galet att de har attendance i alla klasser. Känns verkligen som gymnasiet all over again. Ingen frihet what so ever. Nej, nu ska jag skicka in min ansökan till Svenska Ambassaden. Håll tummarna!!!!!

Vi hörs snart igen.



Jessica och Nick på förfesten i Nicks rum. Kul förfest som vi hann vara på i typ 10 minuter... Haha!



Jessica tillsammans med en kille från Malaysia som bjöd på shotar.



Jag posar!!



Gänget!



Nu har vi kommit till Freeeak Bar! Jag är glad och dansant som vanligt!



Såhär kan det lätt se ut utanför 7/11 en sen tisdagsnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0