vardag

ja, då sitter man här. har två tentor att skriva, ett stökigt rum, en arbetsgivare som vill att jag ska åka och jobba och en jävligt snorig näsa. livet är fantastiskt.

igår efter skolan så drog jag, liv, jonathan och suraj till möllan för en afterwork-öl. därpå drog vi till ett indiskt ställe för lite käk. jag drog till centralen vid halv sju eftersom jag inte ville missa mitt tio över sju-tåg. när jag kommer fram får jag dock se på tavlan att tåget är försenat till halv åtta. störigt, tyckte jag, och gick in på pressbyrån för att handla några tidningar och något gott att smaska på. jag går sen ut vid spåret och ser att på spåret bredvid stod ett tåg mot helsingborg. det var tåget som skulle gått 18.10 som var försenat till 18.55! och det var inte ens en kotte på tåget! jag blev överlycklig. tänk att en sån liten sak kan förgylla hela ens dag.

nä, nu måste jag fortsätta att plugga så att jag kan bli färdig med mina tentor. ikväll klockan fem ska jag nämligen hem till sara för att dricka lite vin och lära mig lite om hur jag ska ta hand om min hy. spännande.

laters skaters.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0