trött

idag är jag sjukt trött och lite ångestfylld. började med min exchangeansökan som ska vara inne på fredag. har väl mer eller mindre skrivit färdigt mitt statement of purpose och jag blev väl ganska nöjd, men alltså, jag ska skriva ett cv också med relevans för studierna jag ska söka. eeeh... har jag gjort någonting med relevans för internationell politik? hmm... jobbet på mcdonalds? nej. jobbet på rusta? nej. jobbet på ålderdomshemmet? nej. jobbet i en smörgåsbutik? nej. jobbet på grafitti? nej. jobbet på båtarna? njäe. har förvisso gått en ISPS-kurs, men jag tror inte det har någon större relevans ändå. det enda jag kan stoltsera med är att jag är aktiv i helsingborgs och malmös FN-förening. men in the end så är det inte särskilt mycket att komma med. jag är lite ångestfylld för att jag har varit extremt dålig på att gå i skolan på sista tiden. har haft sjukt mycket annat "viktigt" för mig. jag har ångest för att min ekonomi är extremt dålig just nu. kan inte ens köpa min  kurslitteratur.

men å andra sidan... jag kommer söka utlandsstudier och mitt statement of purpose är jag nöjd med. jag har skrivit något jag står för. kommer jag inte med så var det väl inte meningen helt enkelt. nästa vecka ska jag gå i skolan och jag ska dessutom åka ner till malmö varje dag, sätta mig på biblioteket och ta tag i min hemtenta. ekonomin går väl upp och ner. jag har spenderat mina pengar väl ändå, för jag har haft en väldigt rolig start på månaden.

snart ska jag och johanna ha inflyttningsfest. när hon kommer hem från jobb om sisådär en timme så ska vi nog planera och sen blir det minsann ett facebook-event! solen skiner ute och det är vårvarmt. jag ska nog fixa en kopp kaffe och sen gå ut på balkongen och avnjuta den där tillsammans med mina tankar om livet. just idag existerar många tankar om livet. och om kärleken. och mycket annat. men allt ordnar sig in the end. jag blickar framåt, och det gör jag med ett leende på läpparna. jag har världens bästa vänner och er älskar jag enormt mycket. tack för att ni finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0