Schlagerafton och busringningar.



Igår var Becks riktigt bakfull och filmkvällen var därmed ett faktum. Mitt favoritprogram; schlagerfestivalen (OBS! extrem sarkasm) gick på TV och jag fick därmed stoppa mitt misstycke under täcket. Becks fick i uppdrag att poppa popcorn och blanda saft då jag hade tagit med en herrans massa choklad och det här blev resultatet:



en inte så poppad påse med popcorn. vi skrattade så vi grät... hur lyckas hon? ja, det finns inga självklara svar på den frågan. i samband med melodifestivalen börjar även grannens fest. de skulle visst ha någon form av maskeradfest. tack vare, eller kanske på grund av, den enormt tråkiga melodifestivalen så började jag bli på bushumör...



jag ser kanske mest trött ut, men det är just i denna stund som de värsta planerna smids. det hela slutar med att jag och becks ringer på dörrklockan till grannarna som har fest. innan de har hunnit öppna så har vi stängt vår egen dörr, låst och står där och fnittrar som två 8-åringar, detta gör vi inte en gång. inte två gånger. inte tre gånger. nej. utan FYRA gånger. den sista gången öppnade de bara sin dörr, tittade på vår och skakade sedan på huvudet och stängde dörren snabbt igen. vi skrattade så att vi fick andnöd. och vi undrar varför vi är singlar. om någon har något svar så kan ni ju alltid skriva det som kommentar. hade varit deeply appreciated. 

jag och becks pratade om detta innan idag. faktumet att vi är singlar. sedan började vi gå igenom gårdagen, vi skrattade, ja vi skrattade högt. jag skakar på huvudet och tänker att fan, vi måste växa upp. rebecca tittar på mig och utbrister helt allvarligt:
-nä, men faktiskt. jag fattar fortfarande inte hur vi kan vara singlar.
hahahahaha, inte jag heller...??

i torsdags när vi firade lindas blivande 29årsdag så skickade jag följande till 118100:
"Tjena! Alltså, jag undrar bara varför Jonas fortfarande är singel?"
till svar får jag:
"118100 tror att Jonas inte har någon flickvän än för att han inte har hittat den rätta. Han känner att han hellre väntar tills han hittar någon han vill leva sitt liv med än tar någon bara för att ha en som han inte trivs med."

i samma veva skickar linda och undrar när jag ska bli ihop med min nya kille. ja, ni vet, han killen som förmodligen inte ens vet att jag är intresserad... men tydligen ska vi bli ihop den 17:e juni på en dekadent hemmafest och sen blir det vi för alltid. jag längtar tills den 17:e juni.

... och ja, jag undrar fortfarande varför jag är singel..?

Kommentarer
Postat av: lindapinda

märk väl damer; jag är 29 och om någon borde växa upp så är det kanske jag...



ett axplock hur jag beter mig:

jag kissar med öppen dörr på efterfester, blandar grogg med medhavd sprit på toan på uteställen, när jag tycker saker är tråkiga på jobbet så slänger jag ner huvudet i bordet framför mig och suckar högt: åhhh vad TRÅKIGT!



och jag undrar varför ingen ringer tillbaka...

2009-03-15 @ 20:04:06
URL: http://www.heylisa.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0