folkölskväll.

imorgon är det en massa födelsedagar som ska firas. eller ja, egentligen ska jag väl inte direkt fira någon födelsedag alls imorgon, men jag vet många som fyller år imorgon. sex stycken tror jag. linda, carolina, ina, lina, elin och marcus. om ungefär en timme ska jag ner till malmö. planen var att gå på filmkväll, hosted by min kursare liv, men linda lockar mer då det kommer att drickas folköl med mera. och alla som känner mig vet ju att ett sånt erbjudande kan jag helt enkelt inte tacka nej till. mycket kan man kalla mig, men någon torrboll (i dubbel bemärkelse!!) är jag då inte. dessutom måste ju hennes födelsedag firas, även om det är en dag i förskott.

imorse kom mamma och pappa hem till mig. jag bjöd på kaffe, vi hade några intressanta samtal och sen följde med dem hem då moster och mormor skulle dit. vi fick semlor så humöret var på topp, haha. mina föräldrar har börjat sortera bland sina saker i huset eftersom de ska flytta till lägenhet om några månader. lägenheten är förvisso nästan lika stor som huset, 147 kvadrat, men det är ändå en massa som ska slängas. detta är ju då min bästa stund i livet, när jag får dyka ner bland gamla saker och kanske göra mig ett fynd. fynda gjorde jag inte idag, men jag hittade däremot en massa gamla fotoalbum från när mamma och pappa var unga. det är svårt att föreställa sig... att de också har varit unga en gång. såg mamma liggandes med en cigg i mungipan i armarna på en snygg kille. såg pappa på ett foto med en gammal flamma, som dessutom var riktigt, riktigt snygg. min mamma var verkligen en riktig pingla när hon var ung, där var någon bild från london när hon hade en stor hatt och stora solglasögon och värsta filmstjärneleendet. så himla snygg! jag skrattade och log och gjorde grimaser. det var roligt att se dem i samma ålder som jag är i nu. det är fortfarande svårt att förstå att de har haft ett liv utan varandra. men häftigt. och gud vilka snygga föräldrar jag har. 

nu ska jag svepa mitt kaffe så att jag är pigg och glad när jag ska till malmö.

power to the people!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0