en riktig turdag, minsann!

härom natten hade jag en mycket märklig dröm, den var skitläskig. det konstiga är att jag kommer ihåg drömmen med enormt många detaljer. i stora drag drömde jag om att på tåget mot helsingborg satt där en tjej snett framför mig som hade en bomb på sig. jag lyckades ta mig längst bak i tåget och gick av i helsingborg utan att ha blivit sprängd i bitar. det var bara jag, en annan människa och en liten flicka som gick av där vi gick av. den här andra människan viskade till mig att vad jag än gjorde fick jag inte titta flickan i ögonen. hon gjorde hemska saker med sin kropp, som att bryta armen och sånt, och sen överförde hon den smärtan till den som tittade henne i ögonen. min blick drogs hela tiden mot hennes ögon, men så fort jag försökte titta så var det som om jag möttes av ett motljus, jag blev helt bländad. sen vaknade jag, för då tände johanna lampan för att jag snarkade (haha!). 

men drömmen satte sina spår hos mig, jag hade fortfarande detaljerade minnen av vad jag hade drömt när jag vaknade på morgonen. jag blev mer och mer övertygad om att drömmen betydde något, så jag slog upp drömtydning på internet. jag blev mer och mer förbannad... allt jag fick fram var lycka, lycka och lycka... men jag hade ju haft världens läskigaste dröm! den kunde väl ändå inte betyda lycka?? det enda som inte betydde lycka var faktumet att jag först befann mig på ett tåg. det betydde att jag var på väg att påbörja en resa.

dagen därpå får jag veta att jag har blivit nominerad till thammasat university i bangkok, vilket innebär att jag ska flytta dit i slutet på året!! sen flöt dagen på... jag skrev min uppsats på fyra timmar! sen drog jag bort till becci och solade. därpå ska jag åka hem till mamma och pappa och i samma sekund som jag sätter foten på busshållsplatsen kommer bussen! hemma hos mamma och pappa får jag kaffe och TVÅ bullar. skriver ut mina papper och sen springer jag ut, för jag ska ner i stan och käka på mcdonalds med becci innan jag ska bege mig av mot malmö. när jag går utanför grindarna på huset kommer bussen, så jag missar den precis. vanligtvis hade jag då vänt om och druckit lite mer kaffe med mina föräldrar, men jag stegade med raska steg bort mot busshållsplatsen ändå. och precis när jag ska korsa vägen kommer det en ny buss! så jag åkte ner i stan och mötte becci. jag hade bara 15 minuter på mig att käka så jag bestämmer mig för att inte stressa utan istället ta nästa tåg. tåget skulle gå 17.10 och 17.09 är jag färdig med maten, tänker att jag ska chansa på att komma med tåget och springer ner och ja, såklart höll turen i sig! jag hann med. väl i malmö skulle jag lämna in min och jonathans uppsats. mitt kort fungerar inte i dörren till universitetet så jag kommer inte in...! panik. precis när jag ska vända mig om för att be till högre makter ser jag hissen ta fart, och ur den kommer en tjej. jag bankade på dörren och ängeln kom och öppnade för mig. jag lämnade in våra arbeten och sen tog jag en promenix bort till entré där linda jobbar. jag plockade på mig kläder och skor som om jag aldrig hade shoppat innan (eller som om jag vore en shopaholic) och kastade dem över linda. sprang in på diechman skor också och fick tag i ett par urläckra sandaler. givetvis provade jag ingenting innan jag köpte det. men självklart passade allting!! TUR! sen fick jag lite hämnd mot en som har spridit rykten om mig... HAHAHAHA, säger jag bara. och slutligen så fick jag tacos av linda när vi kom hem till henne och sen somnade jag framför tv'n. fattar ni vilken PERFEKT dag det var igår?

idag sov jag till halv tio, fantastiskt skönt. sprang bort till lidl för att handla frulle och eventuell middag. passade på att köpa kaffe och snickersglass också, som jag just nu sitter och avnjuter i  min ensamhet samtidigt som jag lyssnar på akon. gud vad jag saknar filippinerna och framförallt antonio när jag lyssnar på honom. snart tänkte jag städa lite (man får ju bidra med något när man spenderar halva sitt liv här...) och sen blir det till att göra sig iordning inför kvällens stundande fest! wihoooo. partheeeey.

kärlek!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0