galna, galna dag!

Efter endast ett par timmars sömn var jag uppe med tuppen imorgon. Lämnade casa de Svensson/Malmström klockan sju för att ta buss och båt över sundet. Väl i Helsingör sprang jag ner på perrongen och hoppade på ett tåg mot Hellerup. Väl framme hamnade jag direkt på rätt väg och utan svårigheter var jag framme vid den thailändska ambassaden tio minuter innan öppningstid. Allt gick som på räls... Trodde jag... Väl inne visade det sig att de krävde en kopia på passet samt en kopia av flygbiljetten. Eftersom det inte stod någonstans så hade jag givetvis inte något av det med mig. Så fem över nio påbörjade jag min letning efter ett ställe där jag kunde skriva ut min flygbiljett samt kopiera mitt pass. Jag tror att jag har varit i varje liten del av Hellerup och pratat med varenda invånare. Det verkade vara en omöjlighet att hitta ett ställe som jag kunde skriva ut mina papper på. Efter mycket om och men fick jag dock tag i en taxi och blev skjutsad till Hellerups bibliotek. MEN... biblioteket var inte ens färdigbyggt. Med gråten i halsen får jag syn på en skylt med ett hotell. Jag traskade bakvägen mot hotellet och möttes av en maffig hotellobby. Jag hade minsann lyckats hitta ett femstjärnigt hotell. Jag utmärkte mig ganska mycket bland alla kostymnissar där jag stod i converse, jeans, tumvantar och mössa. Hotellreceptionisten var en pärla och jag fick utskriven min flygbiljett och kopierat mitt pass alldeles gratis!

Med snabba steg gick jag hela vägen tillbaka till ambassaden igen och med en kvart till godo kunde jag äntligen lämna in min visumansökan. Helt slut i både knopp och kropp gick jag med värkande fötter tillbaka till Hellerups station för att ta tåget tillbaka till Helsingör. 12.05 var tåget inne och jag hann precis med Hamlets avgång. Inne i butiken var de kraftigt underbemannade, personalen var i upplösningstillstånd och min favoritvakt hade gripit tre tjuvar. Det slutade med att jag fick sätta mig i kassan och jobba i en och en halv tur. Andreas frågade om jag ville komma hem till honom och Rebecca på kvällen för att kolla på film och äta middag. Det är något jag absolut inte tackar nej till! Dessvärre var filmen vi skulle se uthyrd, så vi avvaktar med filmkväll tills imorgon.

Väl hemma somnade jag i sängen med alla kläder på. Tre timmar senare vaknade jag av att Rebecca ringde. Himla tur att hon gjorde det, annars hade jag säkerligen fortfarande sovit. Nu har jag precis fått i mig lite mat och ligger på soffan och kolla på desperate housewifes. Imorgon ska jag träffa Linda och Pia. L ska tatuera sig och jag ska titta på! Hihi :) Sedan ska vi till Rosengård för att göra den andra delen av vårt fieldwork. Om jag orkar ska jag gå upp i tid och åka till skolan för att bli inskriven i Ladok. Annars väntar jag med det tills på torsdag. Nä, nu började despe igen!

Later Skater!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0