fullt upp

svinvaccinet gjorde inte mig sjuk! jag blev överlycklig! det gjorde inte vidare ont att ta sprutan heller, så nu kan jag åka till thailand med gott samvete. var nere och hämtade mitt letter of acceptance i onsdags också. tydligen var det bara en avi som hade kommit till universitetet, så jag fick ta en taxi och hämta brevet. minus 400 kronor i plånboken, tack för den!

i torsdags flyttade jag ut alla mina saker från rebeccas lägenhet. eller nästan alla saker iaf. sedan fick fredde köra mig ner i stan eftersom jag skulle jobba. det blev en lugn dag i butiken. på fredagen var jag nere i skolan klockan nio. vi skulle ha litteraturpresentation klockan 10, och vi hade fortfarande ingen litteratur... men det löste sig. direkt efter lektionen fick jag kuta bort till stationen eftersom jag skulle jobba även denna dag. mina två gruppmedlemmar; jonathan och liv fick själva ha ett möte med handledaren.

i lördags började jag jobba halv tio. rätt maffigt eftersom jag slutade halv elva på fredagen. jag var i butiken hela dagen. jag lyckades göra mig ovän med en kollega. människor som föder människohat är för mig helt blanka i skallen. min kollega har ett oförklarligt hat mot homosexuella. för mig är detta ett rent vansinne; hur kan man dömma en människa efter dennes sexuella läggning? man bedömmer väl en människa efter hjärta och hjärna? min kollega berättade stolt om hur han hade slagit ner en homosexuell kille och hade han kunnat så hade han dödat honom. jag tittade honom i ögonen och klargjorde för honom vilket svart hjärta han hade och vilken ondskefull människa han var. jag bad honom därefter att aldrig mer prata med mig. jag vände ryggen åt honom och gick därifrån. jag blev paff. jag blev paff och ledsen. jag blev paff, ledsen och förbannad. hur kan någon göra ett sånt uttalande? det bevisar bara vilken totalt okompetent människa man är när man har dessa fördommar mot en specifik människogrupp. min kollega är otroligt okompetent.

När klockan slog nio var min arbetsdag slut och jag traskade hemåt. tankarna om min kollegas uttalande snurrade fortfarande runt i huvudet. vad får människor till att tänka så här..?

igår började jag jobba halv tolv. min kollega och jag pratade inte på hela dagen. däremot försökte han "sätta dit" mig och jag blev så fruktansvärt förbannad. jag vet att han har en skev kvinnosyn och han gillade inte mitt sätt att säga emot honom. men han valde fel människa att diskutera "hat" med. vi lever i sverige på 2000-talet. kvinnorna är starka och människor är individer. jag är smartare än honom. han är ingenting. han är en piss i mississippi. han har ingen utbildning utan försörjer sig på ett jobb som jag har som extrajobb. han tillhör själv en minoritetsgrupp. vem är han till att uttala sig? egentligen ville jag bara skratta honom rakt upp i ansiktet. en man med sådana tankar kommer aldrig att komma någonstans i livet. grattis till det.

idag är det dags för skola. jag ska ut på fieldwork i caroli city i malmö. ska ställa en massa frågor till folk. kan bli spännande. vill dock gärna hinna träffa min utlandskoordinator först... jag behöver få mitt rekommendationsbrev så att jag kan åka till ambassaden imorgon... men hon svarar inte på mitt mail. jaja, det löser sig.

dags för lite smink så att jag ser representabel ut idag.

Later skater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0