blodböld... YUCK!

Välkomna till mitt liv! Skulle ha gjort sista delen av vårt fieldwork i onsdags, men knölen som ömmat lite på mitt ben hade växt sig stor som en pingisboll och jag kunde knappt gå. Jag fick ringa mina gruppmedlemma och ställa in. Jag trodde att svullnaden säkert skulle ha lagt sig tills nästa dag, så vi bestämde för att ha vårt fieldwork igår istället. På onsdagskvällen var jag hos Rebecca och Andreas och kollade på the Hangover. När jag var på väg hem kände jag något varmt som rann på benet, väl hemma såg jag att bölden hade spruckit och det rann ut blod! ÖRK! Jag satte på en steril kompress och lindade  benet sen gick jag och la mig. Nästa morgon tänkte jag att det säkert inte var någon fara längre, men fy fan vad ont jag hade och blodet rann så fort jag tog av kompressen. Rebecca blev orolig så hon ringde till sin mamma som i sin tur pratade med sin chef som är en utbildad sjuksköterska. Jag fick beskedet att jag genast skulle åka och kolla det! Speciellt eftersom jag åker på tisdag. Med andra ord; inget fieldwork den dagen heller. Ringde till min vårdcentral och fick en tid. Rebeccas pappa kom och hämtade oss och körde oss dit. Som tur var slapp de tömma min böld eftersom det redan hade gått hål på den. Istället tvättade dem såret och la om det. Jag ska alldeles strax tillbaka för att få såret omlagt igen. Upptäckte dock precis att det spruckit ännu mer och en massa blod har runnit ut. Har faktiskt inte riktigt lika ont längre. Efter jag har varit på återbesök ska jag till ambassaden igen för att hämta mitt visum. Ska bli kul att promenera runt i Hellerup med en stor jävla blodböld i ljumsken. Mmmm...


See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0