inflyttningsferre

fredag, 3/4, var den gyllene dagen. vår lägenhet skulle bli invigd till fullo. det blev den. mer behövs inte sägas. eller jo, lite mer behövs sägas. däckrullning, polis, arg granne. så, där var det stopp. morgonen efter var mindre kul. vår lägenhet var en stor katastrof. trött och fortfarande full drog jag och becci ner i stan för att njuta av det helt fantastiska vädret. vi satte oss på perssons i norra hamnen där vi beställde in lite lyxig mat samt öl. varför sluta dricka när man kan fortsätta? efter ett tag slöt johanna, kristin, max, jon och andi upp. efter ytterligare en öl blev det bestämt att jag, jon och andi skulle dra över till kronborg för att dricka öl och njuta av vädret. kronborg blev snabbt ändrat till öl och grillning i kärnanparken. engångsgrillen vi köpte var ett extremt dåligt köp så jon fick springa iväg och köpa tändvätska. när grillen äntligen var igång och köttet pålagt började solen gå ner, så där satt vi i solnedgången och avnjöt en gourmetmåltid bestående av fläskfilé och potatissallad. gött som fan. när kvällen var färdig var även jag väldigt färdig. somnade innan jag ens hann se sängen. igår bytade jag inte om från pyjamasen på hela dagen. låg bara i min nya fantastiskt sköna soffa och glodde på tv'n hela dagen. det var välbehövt.

idag började jag jobba alldeles för tidigt. har inte jobbat i växlingen på skitalänge så jag var väl lite lost ett tag. men allt ordnade upp sig. hade skitmycket att göra hela dagen. så fort solen tittar fram gör människorna också. ganska skönt att ha mycket att göra faktiskt, händer inte så ofta när det inte är sommar. malin kom och bytte av mig i eftermiddags. det var minsann inte igår man såg henne på båten. roligt att se henne i scandlineskläderna igen! haha. ikväll kanske jag och linda ska kolla på hif. det hänger lite på om martin bjuder henne eller inte. nä, nu ska jag dricka upp min öl och käka upp min macka med kalkon. tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0