mamma mia!

jag fick tag i åtminstonde en av böckerna! något av en framgång kan man tycka. efter skolan i torsdags var det hem snabbt som tusan (med det segaste tåget någonsin, via teckomatorp! What?!!), kasta av böckerna och sen rakt ner i stan igen. skulle träffa steffi och angelica kvart över sex utanför bion. mamma mia stod på schemat. var en ganska mysig film, jag och steffi fann genast likheter mellan oss själva och maria med huvudkaraktärerna, så det blev ganska mycket extraskratt. haha...

igår hade jag skola redan klockan tio. efter en hyfsat intressant föreläsning om krigshistoria och några filosofers utmärkande tankesätt inom fredsskapandet så var det dags för Malmö Day. det blev en guidad tur runt malmös hot spots. efter två timmar av konstigt översatt engelska, inte en enda hot spot och en massa byggarbetsplatser var det dags för inkonst och MAT! dock blev det till lite av en utmaning då cirka 500 personer skulle ha mat exakt samtidigt och alla var ungefär lika hungriga. vi gav upp i folkhavet och småsprang bort till möllevångstorget istället där vi fick en kall öl och fantastisk mat. ett av de bästa besluten i mitt liv. efter ytterligare några öl på studentpuben var det dags att åka tillbaka till helsingborg och sängen.

och idag är jag verkligen uppe med tuppen! har varit vaken sen klockan fyra. den ursprungliga idén var att jag skulle få en trevlig(?) promenad ner till stan såhär på morgonkvisten. jag börjar jobba halv sex och då har minsann inte busschaufförerna börjat jobba än. men mina planer ändrades snabbare än snabbast när jag drog upp persiennerna. regnet stod som spö i backen. promenera till stan? dummaste idén någonsin. det blev istället ett samtal till käraste helsingborgstaxi. tjugo över fem hämtar dem mig här. dejligt. min arbetsdag slutar klockan fem. well, what can you say? quite a few hours... hoppas jag jobbar med nån kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0