en 'sleden' helsingborgstös.

jovars. i fredags var det studytime igen. eller...? mamma ringde och tyckte jag kunde komma och dricka kaffe med henne. kaffe är ju gott, tänkte jag. och som jag har påpekat innan så är ju fikaleken min allra bästa lek. så jag tvekade inte, utan skuffade undan böckerna i en mörk vrå och detsamma gjorde jag med ångesten över att jag mycket hellre dricker kaffe med min mor än pluggar. efter en massa timmar hos mamma och ett evigt tjat om pizza insåg jag att kvällen inte var slut än. kom på att comhem-skitet i hela huset var ur funktion och det hade ju varit hemskt att komma hem till en icke-fungerande tv och ett icke-fungerande internet. så jag tog upp min kära mobil, ringde till carro och sen var det fixat. pizza och idol (varför? jag vet inte...) hos henne. efter en mysig kväll bike-nappade jag hennes cykel och fick ont i rumpan på min cykeltur hem till ringstorp.

igår hade jag enorma planer på att bara chilla hela dagen. hade varit sjukt nice. jag chillade ganska länge faktiskt. gjorde inte något vettigt på hela dagen. gick upp elva. sjukt sent. helt plötsligt var klockan två. sen var hon halv fem. vid halv sju ringde min kära vän maria och tyckte att vi skulle dricka öl. jag försökte motstå, men hon vet precis vad hon ska säga för att få med mig ut och eftersom jag inte är den som är den så hängde jag med till bishop och drack öl med henne, johan och david. mycket trevligt. sen drog vi vidare till pl (för ovanlighetens skull) och jag hade riktigt, riktigt roligt. tog sista bussen hem och lämnade kvar en maria, djupt förankrad i dimman.

sedan var det till att vara uppe med tuppen imorse. klockan 07.00 (vintertid) ringde min klocka. fast då hade jag redan varit vaken en timme. på med vår nya uniform och sen var det bussen raka vägen ner till båtarna. efter en kort övning och en massa snack klev jag in i växlingsburen. den ena oklarheten efter den andra dök upp, men jag löste det och dagen slutade bra. imorgon ska jag ringa till min  personalplanerare och fråga henne om inte hon tycker att jag borde få jobba i provianten. jag hade varit grym där. fast så är jag ju ganska grym också. fast som hebbe noggrant förklarade för mig idag: "jaa, bara för du är kärring så kommer du inte bli särbehandlad. du får lyfta lika mycket som vi gör". ursäkta, men verkar jag vara en person som kräver särbehandling?! svar: negativt. och kärring? negativt även där.


nu sitter jag här på kvällen med billy bagare. är sjukligt hungrig. men billy är ju trots allt billy bagare så man kan ju luras till att tro att han skulle kunna slänga ihop nåt ganska snabbt. men nej. jag ska nog försöka få honom att springa till pizzerian. där kan han träffa andra "bagare". hahaha! vi har precis kollat på en massa frågesporter och haft tävling med varandra. vi kom fram till att vi hade kompleterat varandra bra i en frågesport. mm. nu ska jag chilla lite till. haj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0