cepehals

köpenhamn. fredag. stor fest. kan inte bli annat än kul. jag, seth, kei och siamak drog dit i samlad trupp och alkoholintaget påbörjades. resten av klassen slöt upp inom en timme och festen var ett faktum. efter diverse fula danser och mycket socialt skitsnack drog vi oss inåt stan för vidare alkoholintag. då vissa av oss var lite för unga (HOST) och inte kunde komma in på ställena begav vi oss av hemåt. efter en tågresa kom vi till malmö, nästa tåg mot helsingborg skulle inte avgå förrän två timmar senare. what is a girl to do? jo, hon lyckas få en taxi för 600 spänn från malmö hela vägen till dörren på hammarbergsgatan i helsingborg. trots att 600 kronor var en billig affär för en taxi så långt så sved det ändå rejält i plånboken nästa dag.

vaknar på lördagen, hes som aldrig förr. försöker kurera bakfyllan med mycket vatten, vicks blå och greys anatomy. ringer till mamma och kollar vad som står på menyn till kvällen. burritos. count me in. åker dit vid sex, då har jag under dagen hunnit med tre greys anatomy, sju glas vatten och en tvåtimmars tupplur i soffan. maria ringer precis efter att jag tuggat i mig min första burrito. hon undrar om vi ska dricka öl ikväll. bakfyllan är fortfarande enormt påtaglig, men jag är ju inte den som är den så vi möts upp på gyllene prag och dricker den ena ölen efter den andra tillsammans med johan och jonas. efter en sväng på pl där man stötte på både den ena och den andra kändisen så bestämde jag och maria oss för en efterfest med våra bästa vänner: chips och dippa. träffade en herre på bussen som var förskolelärare vilket man absolut inte kunde se på honom eftersom han hade så många tatueringar (var det därför jag gissade rätt direkt, eller?!!). döda mig. sedan skickade han sms efter sms till maria där han skrev: vem är du? :) snacka om förvirrad kille.


idag skulle jag ha en enormt produktiv dag och läsa JÄTTEMYCKET ur min kurslitteratur. jag ställde klockan på tio i sju. jag gick upp fem över... ELVA. hade planerat att läsa cirka 150 sidor. jag har läst två. jag skulle städa hela mitt kök. jag har diskat mina glas. då kan man ju undra vad jag har gjort istället. jag vet inte. kollade precis på "la zona" iaf. efter 25 minuter var jag beredd att stänga av. även om det inte var en film jag gärna skulle se om och om igen så var jag glad att jag inte stängde av. det var inte direkt en "feel-good-film", snarare film noir. det var en något konstig handling. man förstod inte. men helt plötsligt kom aha-upplevelsen. man trodde sig hänga med igen. fel fel fel. men jag gillade den ändå. även om den var lite väl mörk för min smak.


imorgon ska jag plugga. 


Kommentarer
Postat av: Guess who?

600 kronor för en taxi, galet! ja, galet med ångest nästa dag! hoho, är jag en av kändisarna möjligtvis? Jag är lite pank för jag drack mycket ute i lördags och gick både på tivoli och harrys när tivoli stängde..vad var det för påhitt? haha. Pusshaajjje

2008-10-21 @ 19:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0