åtta öl, tack.

igår var billy bakfull så vi åkte ut på väla för att chilla och käka mcdonaldsmat (ja, och för att shoppa såklart). vi fick en smärre chock när vi skulle hoppa av bussen och inser att hela välas parkering är fullsmockad med bilar. jeeeesus, nu skulle vi få trängas. ja, mycket folk var det men vi gjorde det bästa av det och försökte att inte tänka dåliga tankar om alla idioter som gick in i en. när våra huvud var sega och händerna fulla av kassar satte vi oss på bussen igen och åkte hem till mig. sen gick billy och la sig och jag fick börja med maten. maria kom över vid sju och ölen korkades upp. vid nio blev det mat, god sådan dessutom. ni kan kalla mig för mästerkocken, trollade nämligen fram potatisgratäng, kycklingfilé och en sås med grädde, pesto, bacon, färska tomater och fetaost. jaaa, det la sig härligt i magen. ett antal shotar senare kom siamak hit. det är en kompis från min klass som är från australien. trodde aldrig att han skulle komma, men han satte sig minsann på tåget från malmö och drog hela vägen till helsingborg sådär på kvällskvisten. men det var riktigt kul att han kom. efter ytterligare lite dricka drog vi ner till pl och sen till tivoli för att dansa natten lång. blev en trevlig kväll trots att minnet sviktar efter att ha beställt in åtta öl... två på pl och sex på tivoli. skärpning på mig alltså. sedan drog vi med johan och det blev efterfest hos mig. (och jodå folket, jag var vaken en HEL timme. typ.)

idag vaknade vi bakfulla som grisar (brukar de bli bakfulla?!). hittade inte johan någonstans i lägenheten och kom plötsligt på att han faktiskt hade väckt mig innan och sagt att han skulle ta sig hem för han mådde skitdåligt. ojdå. när vi andra gick upp vid ett blev det pizza till frulle, en go film (hitch) och sen vid fem drog vi över till helsingör. där satt vi till sju typ (drack fläderbärssaft och käkade tzatziki) och sen blev det båten tillbaka igen. i helsingborg satte jag siamak på tåget, maria på bussen och slutligen mig själv på bussen. nu har jag precis kollat på sex and the city-filmen. jag vet inte om det är jag som är okänslig men det blev varken mycket skratt eller tårar... det var en bra film. jag gillade den, men alla dessa känsloutspelningar folk har fått infann sig iaf inte hos mig. nu är det dags för bingen för jag är så äckligt trött och imorgon ska jag till skolan. hoppas nästa delkurs är bättre än denna. ska tydligen handla mycket om folkmorden i rwanda och det är ju intressant. nä folket. nu måste jag sova. godnatt!


Kommentarer
Postat av: Hansson

Min helg va fett värre än din snäckan :p



//Linus

2008-10-06 @ 11:45:50
URL: http://skanegrabbarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0