GO OBAMA!

weeei, finally! demokraten vann valet. jag är så glad. nu kanske det kan bli lite förändringar. det behöver jänkarna.

det var sjukt längesen jag skrev nu. förra fredagen hade jag oral presentation i skolan. gick faktiskt hyfsat bra. believe it or not. jag var sjukt nervös, benen skakade i 290 bakom podiet. men på nån vänster lyckades jag hålla överkroppen under kontroll. haha. efter redovisningen drog vi och käkade på meze, riktigt gott. sen blev det kaffe på ett annat ställe. när klockan blev tre mötte jag upp med empe på hennes jobb och det hela slutade med att vi drog med några av hennes arbetskollegor på afterwork. ingen god idé. alla som känner mig vet ju att jag har världens sämsta karaktär när det kommer till att dricka öl. jag kan aldrig bara dricka en. en öl blev flera och den där hemgången klockan sex blev uppskjuten några timmar. 

nästa morgon började jag jobba klockan halv sex. fick ta en taxi ner till stan eftersom inte busschaufförerna jobbar så tidigt. pratade med nordeuropas mest otrevliga växeltelefonist. 
-hej! jag skulle vilja ha en taxi ner till knutpunkten. eeeh... jag ska vara där halv sex så om du kan skicka en som är här typ fem i halv.
-asså... ska du vara där halv sex och du vill ha den fem i halv? jovisst, lycka till att hinna i tid, men ja. jag skickar den fem i halv.
ööööh?? va?? lönt att vara otrevligt. och ja, jag skiter i att du har jobbat hela natten. bespara mig din sarkasm, tack.

på kvällen passade jag fredde och samme, jessica och micke hade lagat lasagne till mig. så lycklig man kan bli. bästa maten ever! det var väldigt lättpassade barn. såg inte dem på hela kvällen och sen helt plötsligt ropade dem på mig. så hade dem bytt om till pyjamas och låg i varsin säng redo att sova. man kan bli glad för mindre. 

ytterligare ett arbetspass på söndagen. kom lite sent då jag överskattade min förmåga att promenera snabbt. men jag kom iaf och det var en ganska trevlig söndag med undantag för passageraren som kallade mig för hora. som jag hade kunnat skalla honom. synd att jag jobbade. då får man liksom inte skallas.

denna veckan har jag inte gjort särskilt mycket. skulle ha pluggat en massa, men min självdisciplin är ju noll. idag har jag iaf pluggat lite. inatt hade jag och billy valvaka med tapas, vin och vodka. riktigt mysigt. förutom att bagaren somnade halv två. det är mindre kul att valvaka ensam. men obama vann iaf och jag är glad. 

nu ska jag plugga lite mer.

hasta la pasta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0