blubb

igår var det skola igen. vi hade föreläsning tillsammans med den svenska gruppen. var väl sådär spännande, va? jobbigt att vara så många, speciellt med en föreläsare som inte har den där jättestora röstkapaciteten. men de rutinerade satte sig ju längst fram redan från början. host. åkte hem en sväng till mamma efter skolan. alltid gött att komma dit. först får man kaffe och kakor. sen lagas det middag. och oftast får jag skjuts hem. jag gillar mina föräldrar. det är roligt att träffa lillebror också. förr kunde vi ju knappt vistas i samma rum utan att börja slåss. nu gillar vi till och med att prata med varandra. roligt.

idag var jag ledig. har varit hemma och städat lite och försökt plugga lite. men det gick väl sådär. datorn lockar så mycket mer. tv:n likaså. och sängen lockar definitivt sjukt mycket. jag var nog väldigt trött. la mig vid elva igår. sen sov jag i ett sträck tills åtta imorse när klockan ringde. vid en närmare eftertanke insåg jag att det var dumt att gå upp så tidigt på min lediga dag när jag faktiskt var galet trött. så jag somnade om och steg inte upp förrän strax efter elva. halleluja. när jag hade tröttnat på mitt plugg stack jag bort till alex. vi snackade skit och kollade på greys anatomy. kan inte släppa att hennes katt också heter vilda (precis som min brorsdotter). haha, fast det namnet passade den katten väldigt bra. lite cool istället. käkade till och med popcorn. det var en trevlig kväll i gott sällskap. det ska göras om!

imorgon är det la universidad igen. redan klockan tio. suck. jag gillar ju inte att gå upp tidigt. och imorgon måste jag dessutom gå upp extra tidigt. måste hem till mamma och pappa för att skriva ut några papper först. yuck.

och förresten! snackade med lauren idag. min kompis från kanada som jag träffade i australien för snart fyra år sen. vi har faktiskt hållt kontakten enda sedan dess och det har varit en massa snack om att vi ska hälsa på varandra, men det har ju fortfarande inte skett. nu kan det dock komma att hända! hennes kompis från toronto, vad han nu hette, jobbar på canadian airlines och får ta med sig kompisar nästan gratis. så i april kanske hon, han och Lauren pojkvän kommer hit på besök! hur amaaaaazing hade inte det var? keep your fingers crossed. åh, det hade varit så kul!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0