august rush

jag gillar verkligen billys och mina bakissöndagar. vi har alltid så himla trevligt och är onyttiga till max. det får man faktiskt vara på söndagar (precis som om det är den enda dagen i veckan jag är onyttig). dock var det billy som fick stå för bakfyllan denna söndag, även om den inte var särskilt påtaglig för honom heller. eller ja, hos mig var den ju absolut icke-existerande.

idag har vi haft lecture mellan 10 och 12. jag hatar verkligen när vi börjar klockan tio. jag får gå upp så sjukt tidigt. och som de flesta som känner mig vet, så är min sömn det mest värdefulla jag har och utan min sömn är jag definitivt ingen människa. åtminstonde ingen bra människa. men med betydligt fler timmars sömn än föregående natt så kravlade jag upp ur sängen strax efter sju... (alldeles, alldeles för tidigt). efter vår lecture drog jag och hannah till akademibokhandeln så hon kunde införskaffa sig boken till denna delkursen. sedan blev det först kaffe på ett fik, sen lunch på meze och därefter shopping på triangeln. det var supertrevligt och vi hittade den perfekta presenten som hon ska ge till sin pojkvän på deras ettårsdag.

det är ganska random att jag idag har sprungit på två personer från helsingborg nere i malmö. först träffade jag edda, min gamla fotbollskompis, på gågatan. sedan träffade jag claudia, numera hannah, på triangeln. två människor jag inte sett på ungefär hundra år. eller ja, edda såg jag ju strax innan min senaste asienresa, så för lite mer än ett år sen. men claudia (hannah) har jag inte sett sen högstadiet (jeeeesus, åtta år sen...). dock var det fantastiskt kul att träffa de båda igen.

kollade precis på august rush, som empe rekommenderade. jag gillade den, även om slutet var lite för dåligt för mig. jag är mer krävande som publik. jag undrar alltid vad som händer sen... haha. satt och var frustrerad genom nästan hela filmen, men de sista scenerna var absolut hänförande. värd att se faktiskt.

nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. mina fötter är helt döda efter att ha gått runt i malmö i mina högklackade stövlar... och dessutom är mina ögon helt slut och kan knappt hålla sig öppna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0