sjukaste helgen någonsin.

i slutet på förra veckan hade jag sebbe två nätter. sen skulle mamsen och pappsen till thailand i lördags. men eftersom bangkoks flygplats var ockuperad lyfte inga plan och därmed kom inte mina föräldrar iväg. förhoppningsvis är allt löst tills på fredag då de lyckats få en ny flygbiljett till då. vi får helt enkelt vänta att se. det blir en vecka mindre i thailand iaf.

i lördags kom hannah till helsingborg. efter spagetti och köttfärrssås kom therese och carolina förbi för lite förkrök. lagom lulliga drog vi ner till stan där therese drog till tempel och vi andra till pl. vi hann dricka en öl, sen skulle vi bara snabbt på toa innan dansandet på tivoli skulle ta sin början. dock kom vi inte riktigt så långt. i toalettkön rök carro ihop med en annan brud och slagsmålet var ett faktum. jag skulle försöka gå emellan men blev minsann också nerslagen (och dragen i håret... MOGET?) när vi sen skulle gå ifrån puben så följer dem såklart efter oss för att bråka ännu mer. hur orkar man? vad är det som har gått så sjukt snett i ens liv när man gör så? jag blir så trött på människor. jag kan inte förstå att man kan tycka det är kul att slåss? anyway, vi åkte hem strax därefter. med andra ord blev det ingen dans på tivvan.

dagen efter gick jag upp hyfsat tidigt. hannah låg kvar och sov ett tag till. när hon vaknat gick vi ner till affären och sen började julstöket. pepparkakor, knäck, kladdkaka, mozartkulor, glögg, julmust mm ). carro, alex och dala kom över på lite julmys. alex och dala var bakfulla och efter ett antal koppar 20 procentig glögg var dala på gång igen när han gick härifrån. haha :) jag och carrsan drog ner i stan en stund för att spana in julskyltningen. hannah stannade hemma då hon hade bränt fingret på knäcken när den kokade. när jag kom tillbaka hem blev det söndagsmiddag och filmmys. 

igår åkte vi till väla och strax över 2000 kronor försvann fortare än fortast från mitt konto. var inne en sväng på rusta och hälsade på jessica också. hennes mage börjar bli riktigt tjock nu. ser så mysigt ut. alla får barn till höger och vänster nu, tycker jag. antingen är det värsta babyboomen eller så börjar jag helt enkelt bli vuxen. barn lär inte florera än på länge i mitt liv iaf. när vi kom hem igen vid sju blev det kotletter med couscous och bearnaiesås. himla gott.

idag var det skola. fattar inte ens varför jag gick dit. kändes helt onödigt. ikväll har jag varit barnvakt till sebbe och imorgon ska jag läras upp i städ. gaaaaaaaaah...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0