malmö vs. helsingborg

galet mycket som har hänt på det senaste, det är ju ett tag sen sist. jag har fått lära upp mig i städ nu också. galet soft jobb (såvida inte något oförutsett händer - som att en passagerare tappar en hel flaska whiskey i centerhallen) där man mer eller mindre bara jobbar när vi ligger i hamn. kanske inte så lätt att städa med alla passagerarna ombord.

i fredags efter skolan hängde åtta personer från klassen med tillbaka till helsingborg. åkte hem till mamma och pappas hus där vi gjorde oss iordning, käkade kladdkaka och drack vodka med cola. vid sextiden tog vi bussen ner till stan och sprang ombord på hamlet. efter tre turer och fantastiskt god mat gick vi av och traskade bort till steakhouse. lyckligtvis kom vi under happy hour och en shot kostade 25 kronor. när happy hour slutade stack vi bort till tivoli där vi alla fixade stämplar och sen blev det utposten för en härlig äppelkaksshot. när alla hade druckit upp dansade vi natten lång på tivvan. en kebab, en taxitur och lite kortspelande senare låg vi alla och sov som små barn. 

konstigt nog var inte bakfyllan alltför påtaglig när vi vaknade vid tiotiden igårmorse. när jag skulle ombord och jobba halv tre var jag dock fruktansvärt trött. men jag lyckades hålla mig vaken, kanske mycket tack vare allt draaaama som utspelade sig. tjuvar, poliser, oskyldigt anklagade, tröga vakter, ledsen personal, ja listan kan bli mycket längre. somnade riktigt gott vid halv ett iaf och var väl inte alltför glad över att få gå upp halv nio för att åka och hämta sebbie. men nu är han här iaf och snart kommer maria. då blir det förmodligen en trip till väla. söndagsmys. 

Kommentarer
Postat av: alex

hallå din gamle räv :D fick du min inbjudan på fredag? hoppas du kan komma!! hade vart sjukt kul. pusspuss

2008-12-16 @ 16:57:24
URL: http://balex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0