tjolahopp.

i torsdags var jag som sagt på linskontroll. min optiker kunde inte för sitt liv förstå varför jag inte hade gått på en kontroll innan då min syn försämrats avsevärt. men jag har ju för det första varit bortrest ganska mycket och för det andra inte ens märkt att min syn blivit så hemskt dålig. men ja, nu har jag finally rätt styrka. och om en månad ska jag prova på att ha bruna linser. ska bli spännande att byta ut den lysande blå färgen ett tag. efter mitt optikerbesök träffade jag Ina i stan för en lunch innan jag skulle börja jobba. var riktigt roligt att träffa henne igen. det blev mycket snack om våra gymnasieår, den bästa tiden i våra liv. haha, det var många minnen som kom tillbaka igen. förhoppningsvis blir det en lunch till ganska snart så vi kan fortsätta där vi avslutade. efter den trevliga lunchen blev det dags för jobb. denna gången var det cafeterian jag skulle hoppa in i. det var ganska kul. carro jobbade ju, så det var roligt. men när jag kom hem den kvällen var mina ben helt döda. när man inte är van att stå upp hela dagen tar det rätt hårt på de stackars små benen. haha :)

i fredags tog jag det lugnt hela dagen. på kvällen blev det barnpassning åt felix och viktor ute i bårslöv. inget särskilt krävande jobb då de båda var färdiga för sängen när jag kom. så det blev lite sagoläsning och sen däckade båda två. själv satt jag framför tv:n och drack cider. världens bästa barnvakt. the number one babysitter. lätt. åsa och fredde kom hem vid elva och då drog jag ner till stan där jag träffade reneé, sara och carro. de var bra i gasen när jag kom så det var riktigt roligt. billy kom en stund senare och av allt att dömma hade han nog också druckit en hel del. haha! det blev sista bussen hem och en god natts sömn.

igår jobbade jag i shoppen hela dagen. smällde knäet riktigt ordentligt i myntboxen i kassan så jag var väl lite disträ i slutet. kaptenen fick komma ner och göra skadeanmälan och styrmannen fick hjälpa mig att linda in knäet. haha, det är så typiskt mig. skadar mig alltid. men jag bestämde mig för att avvakta att åka upp till akuten eftersom jag kunde stödja på benet. tur var det, jag sparade 300 spänn, för idag har jag inte särskilt ont. svullnaden har lagt sig under natten, så det var riktigt skönt. kanske var ölen igår som hjälpte? jag och alex gick en sväng till pl och sen mötte vi upp tiina och rasmus på gyllene prag. nice!

nu kommer strax syster jessica med man och barn för att kolla på min lägenhet och givetvis för att leka fikaleken. det är min bästa lek.

-so long.

Kommentarer
Postat av: Empe

Fikaleken är helt klart en underskattad lek!! :)

2008-08-24 @ 13:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0